Korjus uue tiimi otsinguil ei kiirusta

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kevin Korjus.
Kevin Korjus. Foto: Gravity Sport Management

Mullu novembris elus esimest korda vormel-1 auto rooli istunud Kevin Korjusel tänavu paraku samasugust võimalust ei avane, sest Lotus ei valinud teda kolme Abu Dhabi testil osaleva piloodi hulka. Ees ootab aga põnev vormel-3 meistrite sõit Macaus.

Novembri algul Abu Dhabi etapi ajal tehtaval testimisel saavad võimaluse Lotuse vormel-1 masina rooli istuda Davide Valsecchi, Edoardo Mortara ja Nicolas Prost. Valsecchi on selle aasta GP2 sarja meister, Mortara sõitis lõppenud hooajal Saksamaal kereautode DTM-sarjas ning legendaarse Alain Prosti poeg Nicolas FIA WEC sarjas.

Vormel-Renault’ 3.5 sarjas hooaja keskel Tech1 meeskonnast Lotusele kolinud Korjuse tulevik on lahtine. Tänavu kümnenda koha saanud Korjuse hooaeg oli võrreldes mulluse kuuenda kohaga pettumus.Tema esindaja Martin Korjuse sõnul suunab eestlase samme jätkuvalt Lotuse ja Gravity promootorfirma ühine iRace’i-nimeline sõitjate programm, millega ta tänavu kevadel liitus.

«Muidugi vaatavad ka nemad jooksvalt olukorda, aga praeguse seisuga on Kevini karjäär kindlalt nende hoole all,» lausus Martin Korjus.

Kõige loogilisem oleks 19-aastase Korjuse jaoks jätkamine praeguses sarjas, ehkki seal ootaks teda ees juba kolmas hooaeg. «Ei tunne, et see sari end minu jaoks ammendanud oleks, sest kõikidel sõitjatel on elu lõpuni arenguruumi. Eelmisel hooajal oli järjest palju tehnilisi jamasid ja tundsin, et sellega kaotasin pisut edasiminekus,» tunnistas ta.

«Samas tajusin pärast tiimivahetust, et aasta lõpus olin juba parem kui eelmisel aastal. Ka Lotus oli rahul, sest olin näiteks kuivaga sõites tiimikaaslasest Marco Sørensenist kiirem,» lisas Korjus.

Kiiret pole, sest ka mullu sai Korjuse tööandja selgeks alles detsembri lõpul. Praegu on vormel-Renault’ sarjas järgmiseks aastaks kinnitatud vaid kolm sõitjakohta. «Umbes kuu aja pärast tahaks asja lukku panna,» märkis Korjus ise.

Martin Korjuse sõnul ei olegi vormel-Renault’st praegu mõtet ega võimalust kõrgemale pürgida. «Pigem on tendents selles suunas, et vormel-Renault muutub GP2 ja GP3ga võrreldes aina tugevamaks. Praeguse seisuga kiiremaid autosid sisuliselt enam polegi, vormel-Renault on viimase kahe aastaga meeletult arenenud. Lisaks on GP2 tohutult kallis,» märkis ta.

2005. aastal viimase hüppelauana vormel-3000 asemele loodud GP2 sarja võitjad – Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Timo Glock, Giorgio Pantano, Nico Hülkenberg, Pastor Maldonado ja Romain Grosjean – on seni kõik teinud karjääri ka vormel-1 sarjas. Koos nendega on GP2st seitsme aasta jooksul kuninglikku sarja pääsenud koguni 21 meest.

Vormel-Renault’ sarjal on vastu panna Jean-Eric Vergne ja Daniel Ricciardo, kes moodustavad selleaastase Toro Rosso vormel-1 tiimi sõitjate paari. Tänavu kolis pärast kahte GP3s veedetud hooaeg vormel-Renault’sse näiteks Korjuse tiimikaaslane Tech1-s Jules Bianchi, kes on ühtlasi juba ka Force India vormel-1 meeskonna testpiloot.

Sama sammu tegi tänavu kolmandaks tulnud Sam Bird, naasis ka 2010. aasta FR3.5 meister Mihhail Alešin. Martin Korjus asutab aga just venelase näitel sarja tõusnud tasemele – tänavu jäid Alešini laeks vaid üksikud esikümnekohad ja hooaja lõpptabelis on ta alles 13. real.

Juba septembri algul lõppenud GP3 sarjast saabusid tänavu vormel-Renault’sse nii üldarvestuse teise koha mees Daniel Abt – talle läks Korjusest Tech1 meeskonnas vabaks jäänud sõitjakoht – kui ka kolmandana lõpetanud Antonio Felix da Costa. Red Bulli noorteprogrammi kuuluv portugallane liitus seejuures vormel-Renault’ga poole hooaja pealt ja suutis kohe klassi näidata, võites viimasest viiest sõidust neli. «Tõenäoliselt tuleb järgmisel aastal Briti vormel-3 sarjast Renault’sse üle ka Carlos Sainz juunior,» märkis Martin Korjus.

Kui vormel-1ga jääb Kevin Korjusel seekord sõitmata, siis teise boonuse ta hooaja lõpuks siiski teenis, kuna võistleb 18. novembril F3 mitteametlikuks MMiks ristitud Macau GP-l. Alates 1993. aastast korraldataval võistlusel esindab Korjus Double R Racingu tiimi värve ning tema meeskonnakaaslaseks on ATS vormel-3 karikavõitja Jimmy Erikssoni. Osalevad 30 sõitjat on oma klasside tipud, varem on selle võistluse võitnud näiteks nii Ayrton Senna kui ka Michael Schumacher.

Üle kuue kilomeetri pikkusel kitsal ja salakavalal tänavaringrajal võistleb Korjus esimest korda ning seetõttu midagi ennustada ei oska. Sobiv iste on valminud ja radagi simulaatoriga järele proovitud, kuid seda ta piisavaks kogemuseks ei pea. «Sellise simulaatoriga võib sõita igaüks, kellel arvutimäng kodus ja pedaalid olemas. Õnneks saan meeskonnaga enne ühe testi teha ja siis ootab juba kvalifikatsioon ees,» sõnas ta.

Praegu takistab Korjust Macaus starti asumast veel vaid üks tehniline nüanss – tal pole sel kalendriaastal kirjas ainsatki starti F3 autol, nagu reeglid nõuavad. Sestap võistleb eestlane koos samuti Macausse kutsutud sarjakaas­lase da Costaga sel nädalavahetusel Snettertoni rajal, kus peab kahest sõidust vähemalt ühes finišilipuni jõudma. Korjuse sõiduvahendiks on Briti F3 rahvusliku klassi Dallara-Mugen Honda.

«Pole enne sellist olukorda olnud, kus tuleb ilma ajasõidus osalemata võistlus lihtsalt lõpuni sõita, aga usun, et probleeme ei tule. Oleme juba kokku leppinud, et kui esimese sõidu lõpetan, siis teises ei stardigi,» sõnas Korjus.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles