Varjus püsinud põlvkonna suur võimalus võita

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mikko Hirvonen.
Mikko Hirvonen. Foto: SCANPIX

Täna algava Monte Carlo ralliga saab stardi viimaste aastate eeldatavalt põnevaim rallihooaeg.

Täna algav autoralli MM-hooaeg on viimase kümnendi erilisem – järjest üheksa maailmameistritiitlit võitnud Sébastien Loeb on edasisest heitlusest loobunud ning sügisel kroonitakse uus maailmameister. Peaaegu kogu karjääri Loebi varjus püsinud põlvkonnal on lõpuks ometi võimalus end näidata.

Vaatamata kõigele on Loeb Monte Carlos siiski kohal. Eile sõidetud testikatsel näitas prantslasest noor pensionär teist aega, kiirem oli vaid Fordi belglasest piloot Thierry Neuville. Tõsi, kahe esimese vahe oli üüratuna näivad 2,6 sekundit, ent elu on näidanud, et testikatse põhjal pole mõtet erilisi järeldusi teha.

Tingimused olid keerulised, kuna ööl vastu teisipäeva sadas mägedes lund ja teeolud sarnanesid Rootsi MM-ralliga. Pilootidele tähendas see tõsist peamurdmist, milliseid rehve valida. Kuna ralli käigus võib kasutada vaid kümmet naastrehvi, ei pidanud paljud sõitjad nende kulutamist mõttekaks.  

Hirvoneni suur võimalus

Testikatse oli siiski väike eelmäng täna algavale kihutamisele, mis omakorda on sissejuhatuseks tervele hooajale. Isegi kui Loebil õnnestub Monte Carlos noppida järjekordne võit, pälvib ilmselt suuremat tähelepanu ülejäänud meeste vaheline heitlus. Kuna seekord pole kasutusel ka superralli süsteemi, läheb iga eksimus eriliselt kalliks maksma.

Autorallist kirjutavad väljaanded ja veebiküljed peavad üsna üksmeelselt algava hooaja suursoosikuks soomlast Mikko Hirvoneni, kes võttis üle Loebist vabanenud Citroëni esisõitja koha. Mehe käsutuses on ilmselt jätkuvalt maailma parim ralliauto, millele saab lisada hulga kogemusi ja oskuse kiiresti sõita. Samas pole Hirvonen pidanud kunagi kandma nii rasket soosikukoormat ning keegi ei tea, kuidas ta sellega toime tuleb.

Monte Carlo rallile eelnenud testimisel ei tulnud ta masina valitsemisega toime ja sõitis suurel kiirusel teelt välja. «Tegime spinni ja auto rullus kolm tiiru üle katuse. Sellised asju ikka juhtub,» lausus Hirvonen pärast õnnetust Soome meediale.

Hirvoneni üheks suuremaks konkurendiks võib pidada tema tiimikaaslast Daniel Sordot. Vahepealsetel aastatel tipptiimidest justkui pagendusse saadetud Sordo jaoks tähendab see võimalust uueks tulemiseks. Aastate eest nooreks ja väga perspektiivikaks peetud piloodil on, mida tõestada … Loebi jaoks pole Monte Carlo ralli ainus võistlus, kuid terve hooaja jooksul ei kavatse ta endisi suurkonkurente kollitada.

Täieliku muutuse on teinud läbi M-Spordi juhitav Fordi tiim. Esiteks pole nad enam tehasemeeskond, teiseks on vana kaardivägi läinud ja tulemust peavad tegema uued mehed. Suurimaid lootusi pannakse norralasele Mads Østbergile, kes suutis juba eelmisel hooajal näidata kohati väga head kiirust. Tänavu saab ta aga nautida ilmselt esisõitja rolli.

Must hobune Neuville

Oma kiiresti sõitmise võimet on varem tõestanud ka Neuville ja venelane Jevgeni Novikov. Kuluaarides räägitu põhjal tõi just venelane meeskonda kõige suurema rahapataka, ent tihti liiga ulja sõidustiiliga meest on raske näha võitlemas kõrge üldkoha eest. Neuville on aga algava hooaja üks musti hobuseid.

Volkswageni kohta on räägitud nii halba kui ka head, kuid fakt on see, et tehasetiimil oli palju aega masin korralikult ette valmistada ning autode rooli on palgatud kiired piloodid – soomlane Jari-Matti Latvala ja prantslane Sébastien Ogier. Usutavasti on need mehed võimelised heitlema üksikute rallide võitude eest, kuid omaette küsimus on see, kuidas suudetakse stabiilsust hoida.

Suur võidukohustus neid aga ei vaeva ning vähemalt esialgu tähendab see suurt plussi. Peaks aga hooaja algus hästi õnnestuma, kasvavad ka pinged. Latvala on varem sellistes olukordades olnud eksimustele üsna aldis.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles