Valitsejaks kippuv Kõrge püsib lubadustega graafikus

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mitsubishiga kihutavate Timmu Kõrge ja Erki Pintsi stiilinäide tänavuselt Võru talverallilt.
Mitsubishiga kihutavate Timmu Kõrge ja Erki Pintsi stiilinäide tänavuselt Võru talverallilt. Foto: Ray Põder

Saaremaalt pärit Timmu Kõrge soovib koduses autorallis võita kõik, mis võimalik.

«Päris tippsport see ei ole, kuid võtan võistlemist väga tõsiselt. Ma ei lähe kunagi niisama lihtsalt sõitma, selleks on tegemist liiga kalli spordialaga,» rääkis Timmu Kõrge. 25-aastane rallimees, kes püüab saada tänavu koduse mainekaima klassi, suure N-rühma valitsejaks. Mõneti on Kõrge ja tema kaardilugeja Erki Pintsi jaoks tegemist vigade parandusega – mullu sügisel libises Eesti meistri tiitel neil käest kõige napimal moel.

Pärast seda teatas Kõrge bravuurikalt, et kavatseb uuel hooajal võtta kõik, mis võimalik. Laupäeval Võru ümbruses sõidetud Eesti meistrivõistluste avaetapil pidas ta igatahes sõna – oma klassis võitis ta kindlalt ja üldarvestuses jäi alla vaid WRC-autoga kihutanud Georg Grossile. «Kui olin selle välja öelnud, ehmatasin ise ka ära, aga nüüd võib öelda, et olen oma lubadusega graafikus,» sõnas Kõrge lõbusalt.

Kõrge hinnangul pole kodus N-rühmas võitmine sugugi kerge ülesanne, kuna korralikul tasemel võrdseid rallimehi jagub. Samas suutis ta vähemalt viimati näidata sellist kiirust, mis käis kõigile konkurentidele üle jõu. Isegi venelane Aleksei Lukjanuk, keda siinkandis võitlejatest peetakse üheks kiireimaks piloodiks, olla Võrumaal tunnistanud, et tal pole Kõrgele midagi vastu panna ning puhta sõiduga olevat lootusetu.   

Selleks et kiiresti sõita, annab Kõrge iga päev maksimumi. Koos vennaga transpordifirmat juhtiv mees pühendab rallile kõik vabad hetked. Tihedaks kujunenud talvisel võistlusperioodil on tegemisi nii palju, et päris tööga saab ta tegeleda alles õhtutundidel arvuti ees istudes. Päris selleta aga ei saa.

«Elamiseks tuleb palgaraha välja teenida,» nentis Kõrge, kes rallide vahele jääval ajal tegeleb tiimi organisatoorse poolega, ent vajadusel paneb ka garaažis auto ettevalmistusele käed külge. «Autoralli meeldibki mulle tervikuna – mitte ainult sõitmine, vaid ka kõik selle tegevusega kaasnev.»

Bensiiniaurudes sirgunud

Saaremaalt pärit Kõrge on üles kasvanud bensiiniaurude keskel – aastaid tagasi tegeles rallispordiga tema isa, võistlusolukorras on rooli keeranud ka vend. «Žiguliga olen sõitnud poisikesest peale,» rääkis Kõrge, kes päris ralliautosse istus esimest korda juba kümmekond aastat tagasi. Toona oli sõiduvahendiks venna Toyota Celica.

Esimestele katsetustele järgnesid esiveoline Opel Astra ja vana kooli Lada. Paraku polnud kumbki masin kuigi töökindel ning Kõrge meenutab nendega sõidetud aastaid üsna heitlikena. Lõpuks õnnestus tal muretseda esiveoline Honda ning sellega sõita esimene tõsine täishooaeg. Aasta oli siis 2011.

«Head sõbrad ja toetajad otsustasid, et tuleb soetada korralik auto ja hakata sellega sõitma,» rääkis ta möödunud aastal neljaveolisesse Mitsubishisse kolimisest. Suurtoetajaks sai Silvestoni nime kandev ettevõte, mille omanike ringi kuulub ka kaardilugeja Pints. Edu ei lasknud end kaua oodata, juba esimesel hooajal kihutati neliveolise autoga selle klassi seniste tippudega täiesti võrdselt ning kuni hooaja viimaseks võistluseks olnud Saaremaa rallini püsiti kõrges mängus ehk tiitlikonkurentsis. Lõpuks tunnistati siiski Rainer Ausi paremust.

Kõrge, Aus ja Tänak alustasid rallisõiduga enam-vähem ühel ajal. Ausil ja Tänakul olid abiks oma mentorid, kuid Kõrge pidi hakkama saama omal käel. Võib-olla peitub selleski põhjus, miks ta jõudis kodusesse tippu kaaslastest hiljem. «Ilmselt olen üks viimaseid noori rallimehi, kellel pole oma mentorit,» nentis ta. «Tagantjärele on sellest muidugi kahju, teised poisid said kiiremini minema.»

Eest ja Läti vallutamise plaan

Kuigi Kõrge kuulab meeleldi ka teiste nõuandeid, on ta kiireks sõitmiseks vajalikud nipid omal käel omandanud. Nagu tulemused näitavad, pole oskuste üle põhjust kurta. Tänavusel talvehooajal pole ta sõidutreeningutele väga palju tähelepanu pööranud. Õigupoolest pole selleks ka suurt vajadust, kuna rallimehe võistlusgraafik on piisavalt tihe. Enne Võru talverallit osales ta Soomes Arcticu rallil ja Lätis toimunud ERC-sarja kihutamisel.

«Enne esimest võistlust sõitsime auto testimiseks umbes 60 km ja nüüd enne Võru võistlust üheksa. Nii tiheda võistlemise juures pole rohkemaks aega,» selgitas Kõrge.   

Tänavused plaanid on esialgu tehtud vaid talirallide hooaja lõpuni. Eeloleval nädalavahetusel kihutavadki Kõrge ja Pints veel Lätis Sarma rallil. «Suure tõenäosusega sõidame kaasa kõik Eesti meistrivõistluste rallid, lisaks oleme registreeritud Läti meistrivõistlustele, kus saime esimesel etapil

2. koha punktid,» rääkis Kõrge. «Vaatame ka natuke kaugemale – võib-olla sõidame ka Soome MM-rallil, mõelnud oleme ka Poola ERC-sarja etapi peale.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles