FIA innustab väikseid turbomootoreid kasutama

Margus Mihkels
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
M-Spordi tegevjuht Malcolm Wilson (keskel)
M-Spordi tegevjuht Malcolm Wilson (keskel) Foto: AFP / Scanpix
1600-kuupsentimeetrise töömahuga turbomootorid, mille autoliit FIA kavatses autoralli MM-sarjas kasutusele võtta 2013. aastal, võivad tegelikult võistlusautode kapoti alla jõuda juba 2011. aastal, väidab ajakiri Motorsport News.

FIA mootorispordi nõukogu peab juunikuisel koosolekul otsustama, kas uue põlvkonna mootorid võetakse kasutusele seniplaanitust varem.

Kui turbomootorite kasutuselevõtt siiski edasi nihkub, sõidetakse autoralli MM-sarjas kaks hooaega Super 2000-klassi autodega, millel on kaheliitrine vabalthingav mootor.

Turbomootorite kasutuselevõttu arutati FIA koosolekul kahe nädala eest Pariisis, ning idee võeti hästi vastu. Autoralli MM-sarjas Fordi esindava M-Spordi juht Malcolm Wilson ütles Motorsport Newsile, et kõik autotootjad arendvad nagunii väikese töömahuga turbomootoreid, ning ka rallimeeskondadel pole selliste jõuallikate vastu midagi.

«Kuid me ei tohiks otsuseid liiga tormakalt teha, sest muidu peame aastal 2013. või 2015. ehk jälle reegleid muutma,» märkis Wilson.

Citroëni võistkonna pealik Olivier Quesnel lisas: «Me ootame otsuseid, sest praegu on uue auto arendamine [reeglimuudatuste ootel] peatatud.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles