Lotuse vormelitiim lihvib boksipeatusi eratreenerite abiga

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lotuse meeskonna boksipeatus.
Lotuse meeskonna boksipeatus. Foto: SCANPIX

Lotuse vormel-1 meeskond on meeskonna kodulehe teatel pühendunud viimastel päevadel boksipeatuste lihvimisele, et kulutada neile võimalikult vähe aega.

Malaisia GPl püstitas Red Bulli meeskond uue rehvivahetuse rekordi, kui kõigi nelja ratta vahetamiseks kulus neil vaid 2,05 sekundit. Tiimijuhi Paul Seaby sõnul tahab ka Lotus seetõttu oma parimatest aegadest veel kümnendikke kärpida.

«Tegime liikuva demoautoga ligi nelikümmend proovipeatust,» kirjeldas ta. «Katsetasime uut tagumist tungrauda, mis tõstab autot palju kiiremini. Meie parimad peatused olid lõpuks 2,4 sekundi ringis ning keskmine jäi 2,5 ja 2,7 sekundi kanti, mis pole pärispeatuse kohta üldse halb. Sellised boksipeatused, kus paar meest auto oma kohale lükkavad, võivad petlikud olla, sest nii peatub auto peaaegu alati täpselt õigel kohal ja püstoliga on kergem mutrile pihta saada,» kirjeldas Seaby tiimi kodulehel.

Lotuse mehaanikuid treenib boksipeatusteks kaks eratreenerit, kes keskenduvad just lihastele ja liikumistele, mis seal kõige olulisemat rolli mängivad. «Boksipeatuse ajal tuleb ennast palju pöörata ja väänata ning varustus on raske – eriti rattapüstolid. Töötame ka treeningprogrammi kallal, mida mehaanikud saaksid võistlusnädalavahetusel kas või oma hotellitoas järgida,» selgitas Seaby edasisi plaane.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles