Kas Ogier on parem kui Loeb?

Jaan Martinson
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Ogier on tänavu neljast MM-rallist võitnud kolm ja olnud korra teine.
Sebastien Ogier on tänavu neljast MM-rallist võitnud kolm ja olnud korra teine. Foto: AFP/SCANPIX

Päeval, mil rallikuningas Sebastien Loeb teatas, et MM-tiitli pärast enam ei võitle, tulvas fännide hinge rõõm: lõpuks ometi! Lõpuks ometi saab ühe mehe lõputu domineerimine otsa ning ralli MM-sari muutub taas põnevaks. Tühjagi! Kuningas on lahkunud, elagu kuningas Sebastien II, liignimega Ogier!

Neli rallit on tänavu sõidetud ning Ogieril kirjas kolm võitu ja teine koht. Lähimat jälitajat, Mikko Hirvoneni, edestab ta enam kui poolega – punkte on meestel vastavalt 102 ja 48. Kui asjalood samamoodi jätkuvad, võib juba augustis tšempioni välja kuulutada.

Äkki on Ogier sama vinge võidusõitja kui üheksakordne maailmameister Loeb. Või vingemgi?

Sõda kuningas Loebiga

Tasub meenutada aastat 2011, kui Citroën palkas Ogieri põhitiimi Loebi kõrvale. Tagajärg: sõda kahe prantslase vahel. Saksamaa rallil andis boss Ogierile selge käsu end tagasi hoida ning Loebi mitte edestada. Ogier oli raevus: «Minu arusaam spordist on teistsugune. Kui kaotan Loebile võrdsete heitluses, siis kaotan. Aga arusaamatutel põhjusel ei lubata mul temaga võidelda. Arvan, et Loebi lepingus on kirjas: tema peab olema meeskonna raudne esinumber ning minu eest kaitstud. Ei saa ju Loebi väikest maailma häirida.»

Loebi vastus jäi kahvatuks: «Olen Citroënile võitnud seitse MM-tiitlit ning kui meeskond peab kedagi eelistama, siis kindlasti mitte Ogieri. Ütlesin juba enne, kui ta Citroëni tuli, et mingu parem mujale, nii on kõigil lihtsam.»

Hooaja lõpus läks seis pingeliseks, kuid meistriks krooniti siiski Loeb, sest eelviimase ralli katkestas Ogier mootoririkke tõttu ja viimasel tegi avarii.

Selge, et kaks kuningat ühte tuppa ei mahu. Ogier jõudis hooaja viimase ralli järel hõigata, et ei karda töökohta kaotada, sest tal on kaks aastat lepingut veel alles, kui Citroën talle kolm päeva hiljem hundipassi andis. Ogier allkirjastas peagi lepingu Volkswageniga ja veetis 2012. aasta S2000-sarja Škodaga töristades, et kätt soojas hoida.

Tänavuse hooaja alguses oli Ogier südamest pettunud, et Loeb vaid mõnel MM-rallil kaasa lööb: «Kahju, oleksin tahtnud temaga võrdsetel alustel tiitli eest võidelda. Tore, et saame vähemalt neljal rallil rinnad kokku panna.»

Kaks lahingut on nüüd selja taga ja seis 1:1 viigis. Monte Carlos võitis Loeb, Rootsis Ogier.

Ogier, muide, ei kannata, kui teda aina Loebiga võrreldakse: «Kisub tüütuks. Pärast igat rallit: Ogier ja Loeb, Loeb ja Ogier. Ikka ühesugused küsimused. Lõpetage ära! Loeb on väga hea võidusõitja, võitnud kõige enam tiitleid, aga mis see minusse puutub? Mina olen Ogier.»

Karm ja külmavereline

Ogieri tõus rallimaailma tippu võiks olla Tuhkatriinu lugu, kuid elu näitab, et supertalendid leiavad alati võimaluse.

Autodesse armus Alpides Gapi-nimelises väikelinnas sündinud Ogier poisikesena. Sõitis kardiga, läbis rallipilootide kooli, võitis Prantsusmaal noorteralli Rallye Jeunes, seejärel ­Peugeot 206 Cup-sarja. Ent tulevikku need võidud ei taganud ning Ogier jätkas tööd mäesuusainstruktorina, kuni jäi silma mänedžer Kim Vatanenile, ralli maailmameistri ja Eesti Autospordi Liidu presidendi Ari Vataneni pojale.

«Minu kaardilugeja tuli ühel päeval rääkima, et Gapis elavat üks kiire poiss, äkki tasuks talle silm peale heita,» meenutas Vatanen.

«Alles siis, kui Ogier istus esimest korda WRC autosse – vaid kiireim sõiduvahend annab mehest õige pildi –, sain aru, milline pärl ta on. Karm sõidumees. Külmavereline ja enesekindel. Suudab ärevaid olukordi vältida, olles samal ajal ka uskumatult kiire. Ma poleks iial uskunud, et keegi suudab kihutada Loebi tasemel, aga Ogier suudab.»

Aastal 2009, elu esimesel MM-rallil WRC autoga, sai Ogier kuuenda koha, samal hooajal jõudis ta juba poodiumile. Järgmisel hooajal, Citroëni noortetiimi liikmena, noppis Ogier juba kaks võitu ning MMi kokkuvõttes jäi tal teisest kohast puudu vaid neli punkti. Ford pakkus Ogierile aastapalgaks neli miljonit eurot, kuid prantslane valis Citroëni.

Nüüd, kus Ogier on suursoosik tšempionitiitlile, jääb ta ise tagasihoidlikuks: «Olen võimeline võitlema esikohtade pärast, praegune seis teeb elu lihtsamaks, kuid hooaeg on pikk. Ootame sügist ja siis loeme punktid kokku.»

Sebastien Ogier

•    Sündinud: 17. detsembril 1983

•    Rahvus: prantslane

•    Elukoht: Gap, Hautes-Alpes

•    Amet: mäesuusainstruktor

•    JWRC MM: maailmameister 2008

•    WRC võite: 10

•    WRC poodiumikohti: 17

•    Parim koht kokkuvõttes: 3. (2011)

•    Praegune meeskond: Volkswagen

•    Kaardilugeja: Julien Ingrassia

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles