«Kevin Korjus teab, et tuleb olla kõvast puust ja kiire.»

Jaan Martinson
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kevin Korjus ja tema uus sõiduvahend, millega tuleks võimalikult ruttu sõbraks saada.
Kevin Korjus ja tema uus sõiduvahend, millega tuleks võimalikult ruttu sõbraks saada. Foto: KOIRANEN MOTOSPORT

Täna teeb Kevin Korjus ära inglise keele küpsuseksami ning kihutab seejärel Barcelonasse, et alustada vormelisarja GP3 hooaega. Reedel on testid, laupäeval-pühapäeval võistlussõidud. Korjus loodab, et auto sel aastal alt ei vea. «Hoiame pöialt, et tänavu kõik õnnestuks,» sõnas Korjuse mänedžer ja rahastaja Raivo Tamm. «Eks mees tea isegi, et taganeda pole kuhugi. Pärast mullust kesist hooaega tuleb näidata, et ta on kõvast puust ja kiire.»

GP3-sari stardib Barcelonas koos kuningliku vormelisarja F1 etapiga. Niisiis on noored piloodid ühel territooriumil koos Sebastian Vetteli, Fernando Alonso ja teiste staaridega ning suurte tiimipealike silme all.

«Melu ja staaride kohalolek mind ei häiri,» kinnitas Korjus. «Keskendun võidusõidule ega mõtle, kas keegi paneb mind tähele või mitte. Ajan oma asja.»

Mootor vahetati välja

Tegelikult algas GP3-sari Korjuse jaoks nadilt – mootor, mis talle eraldati, oli vigane, kuid õnneks vahetati see välja.

«Eelmisel aastal tegimegi ilmselt sellega vea, et ei nõudnud Renault 3.5 sarjas uut mootorit. Oma osa oli ka Tech 1 tiimil, kes arvas, et mis seal ikka tõmmelda, küll saame jõuallika korda. Ei saanud,» rääkis Tamm.

Seekord oli asi konkreetne – Koiraneni meeskond tegi kõik endast oleneva, et kesise mootori asemele parem saada. Sarja korraldajaid tuli veenda ja pisut ka jalgu trampida.

«Mootoril oli mingi jama,» selgitas Korjus. «Testidel oli auto sirgekiirus kõigi sõitjate peale kehvim. Tiimikaaslane Aaro Vainio sai samuti rikkis mootori, mis lõpuks ära lagunes.»

Halb on see, et Korjus pole saanud uut jõuallikat katsetada, ning jääb üle vaid loota, et see on korras. Mootorit tohib seadistada üpris palju, Korjusel on see töö tegemata. Õnneks toimusid testid külmas ilmas, Barcelonas valitseb aga soojus ning sestap konkurendid suurt eelist ei saa.

GP3-auto on enam-vähem võrreldav tunamulluse Renault 3.5 sarja sõiduvahendiga ja Korjusel pole kohanemisega muret. Küll aga kuluvad GP3-sarjas kasutatavad Pirelli rehvid jõudsalt, erinevalt Michelinidest, mida Korjus kahel eelneval hooajal kasutas. See tähendab, et sõidu ajal ei saa lõpmatult gaasi vajutada, vaid tuleb ka rehve säästa. Rehvide töövõimet peab veel tundma õppima, eriti sooja ilmaga. «Kaks võistlustesti tegime ja mingi teadmine mul asjast siiski on,» sõnas Korjus.

Tamm arvas, et esimese paari etapi põhjal suuri järeldusi teha ei saa, sest Koiranen on ses sarjas uustulnuk ning auto seadistamine pole veel lõplikult käpas: «Eks ma Korjuselt poodiumikohta siiski ootan, aga esmatähtis on meeskonnas esinumbriks tõusta. Samas on Vainio, GP3-sarja mullune neljas, parajalt kõva pähkel.»

Alistada tiimikaaslane

Korjuski tahab Vainiole kohta kätte näidata, kuid lisab, et väljaspool rada saab ta soomlasega suurepäraselt läbi: «Austame teineteist ja see teeb elu rahulikumaks. Vetteli ja Webberi kombel me kana ei kitku.»

Kui aga ootustest rääkida, siis püsib Korjus realistlikul lainel: «Tahan juba võidu sõita ning loodan, et autoga probleeme ei teki. Testide põhjal me kolme parema meeskonna sekka ei kuulu, kuid asi võib peagi muutuda. Keeruline on mingit eesmärki seada. Kui esimesed etapid seljataga, saame näha, kuivõrd konkurentsivõimeline olen mina ja on tiim.»

Barcelonas peab Korjus otsustama, kus lähitulevikus paiknema hakkab. Kuna meeskonna kodu asub Hispaanias, oleks tark piloodilgi sinna kolida. «Istume maha ja arutame,» tõdes Korjus. «Oleks parem, kui ma võimalikult palju meeskonna juures viibiks, suhtleks mehaanikutega ning jälgiks, kuidas asju aetakse.»

GP3-sari

•    Sarjas osaleb üheksa meeskonda, igas kolm pilooti.

•    Sõidetakse kaheksa etappi, igas kaks sõitu à 30 minutit.

•    Etapi esimeses sõidus jagatakse punkte kümnele paremale nagu F1-sarjas: 25-18-15...2-1.

•    Teises sõidus stardivad esimese sõidu kaheksa paremat ümberpööratud järjestuses, ülejäänud vastavalt saavutatud kohale. Punkte saavad kaheksa paremat. Punktiskaala 15-12-10-8-6-4-2-1.

•    Kvalifikatsiooni võitja saab lisaks neli, sõidus kiireima ringiaja saanu kaks punkti.

•    Tänavuse hooaja favoriidid: Kevin Korjus, Aaro Vainio, Carlos Sainz, Nick Yelloly, Daniil Kvjat, Jack Harvey.

•    GP3-sarjas kihutanud F1 piloodid: Valtteri Bottas, Jean-Eric Vergne, Esteban Gutierrez.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles