Valus hoop Lotusele: võtmetöötaja siirdub Ferrari ridadesse

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
James Allison (paremal) koos Lotuse pilootide ja tiimijuhi Eric Boullier'ga.
James Allison (paremal) koos Lotuse pilootide ja tiimijuhi Eric Boullier'ga. Foto: SCANPIX

Lotuse vormel-1 meeskonda tabas ootamatu tagasilöök, kuna nende tehniline direktor James Allison otsustas tiimist lahkuda, vahendab Autosport.

Allison on oma ametis üks kuningliku sarja hinnatumaid mehi ning suuresti just tema teeneks peetakse seda, et Lotus püsib tänavu tiitlikonkurentsis – nelja etapi järel hoitakse meeskondlikus arvestuses Red Bulli järel teist kohta, tiimi esipiloot Kimi Räikkönen on aga MM-tabelis Sebastian Vetteli järel samuti teine.

Kuulujutud Allisoni võimalikust meeskonnavahetusest kerkisid pinnale juba hooaja alguses ning tõenäoliselt siirdub mees nüüd Ferrarisse. Tipptiimidest on McLaren juba kinnitanud, et Allison nende juures tööle ei asu, Mercedes palkas aga enne tänavust hooaega niigi terve armee tunnustatud disainereid ja konsultante. Vastavad ametikohad on täidetud ka Red Bullis, seega jääb alles veel ainult Ferrari, kes on juba alates eelmisest hooajast püüdnud uut töötajat leida.

Autospordi teatel võib Allison olla uue lepingu juba allkirjastanud, kuid seal võib olla punkt, mis keelab tal enne tiimi ametlikku teadet uudisega lagedale tulla. Lotus reageeris uudise avalikustamisele põgusa teatega, kus tänati Allisoni tehtud töö eest ning lisati, et tema koha võtab üle meeskonna senine insenerosakonna juht Nick Chester. «Nick on töötanud meie tiimis üle 12 aasta ja kõik tunnevad teda. Lisaks on ta olnud otseselt seotud tänavuse ja tulevase hooaja auto väljatöötamisega – tänu sellele peaks üleminek olema sujuv,» sõnas Lotuse tiimiboss Eric Boullier avalduses.

Chester asus vormel-1 sarjas tööle 1995. aastal, alustades Arrowsi tiimis võistlusinsenerina. 2000. aastal siirdus ta sama tööd tegema tollal Benettoni nime kandnud võistkonda, mis on praeguse Lotuse ametlik eelkäija.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles