Avariid, turvaauto ja punane lipp ei vääranud Rosbergi ajaloolist võitu

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nico Rosberg võitis esmakordselt Monaco GP.
Nico Rosberg võitis esmakordselt Monaco GP. Foto: LaPresse/Scanpix

Kolmekümne aasta järel tõusis Monacos peetud vormel-1 etapi poodiumi kõrgeimale astmele taas mees nimega Rosberg – kui 1983. aastal võidutses tänavaringrajal Keke Rosberg, siis tänavu sai hooaja esimese etapivõidu tema poeg Nico.

Rosberg juunior tegi oma Mercedesel pea täiusliku nädalavahetuse, olles kiireim nii kõigil vabatreeningutel kui ka kvalifikatsioonis. Pühapäevasel võistlussõidul ei loovutanud ta esikohta hetkekski, ehkki tervelt kolm korda kogus turvaauto avariide tõttu terve võistlejaterivi enda taha. Kõige vaatemängulisema väljasõidu korraldasid Max Chilton ja Pastor Maldonado – selle tagajärjel lendas viimase Williams niisuguse hooga rajapiirdesse, et barjääri parandamiseks tuli sõit paarikümneks minutiks punase lipuga peatada.

«Vapustav tunne,» kommenteeris tiitlikaitsjat Sebastian Vettelit lõpuks 3,8 sekundiga edestanud Rosberg sõidujärgsel pressikonverentsil. «See on mu kodu, olen siin üles kasvanud ja võit on seetõttu väga eriline. Tegin kohutava stardi ning pidin Sebastiani ja Lewisega (Hamilton – toim) võitlema, aga seejärel suutsin juba kindlalt sõidu tempot kontrollida. Auto oli väga hea, rehvid pidasid ilusti vastu ja see oligi võtmeküsimus,» märkis Rosberg, kes startis esikohalt ka kahel eelmisel etapil Bahreinis ja Hispaanias, kuid pidi seal kiirelt kuluvate rehvide tõttu leppima kohtadega, mis poodiumile ei viinud.

Seoses rehvidega on aga Mercedese ja konkurentide vahel lahvatamas suur tüli – Ferrari ja Red Bull esitasid FIA-le ametliku protesti, süüdistades hõbenooli enne Monaco etappi Pirelli rehvide testimises. Pirelli tohib küll hooaja jooksul piiratud määral rehve testida, kuid seda vaid kaks aastat vana auto all.

Seejuures hoiti toimuvat teiste tiimide eest saladuses ja näiteks Red Bulli tiimijuht ­Christian Hörner sai enda sõnul toimunust teada alles laupäeva õhtul. «Tegu on täiesti selge reeglite rikkumisega ja esitasime protesti, kuna tahame selgust,» kommenteeris ta. «Arusaadav, et Pirelli tahab rehve testida, aga pole õige, et seda teeb tänavune tiim tänavuse autoga,» lisas ta. Pirelli soovib 9. juunil sõidetaval Kanada GP-l kasutusele võtta uue rehvisegu ja on varem kurtnud, et kaks aastat vanad autod on testimiseks liiga aeglased.

Kommentaaridest seni keeldunud Mercedest võib reeglite rikkumise eest oodata trahv või halvimal juhul isegi MM-sarjast eemaldamine. Samas on selline stsenaarium ebatõenäoline, kuna FIA andis testi läbiviimiseks loa.

Hooaja kuuenda etapiga võisid siiski rahule jääda ka Vettel ja Red Bull, kelle edu kasvas nii sõitjate kui ka tootjate arvestuses. «Avaringide tagasihoidlik tempo oli üllatav. Kahe hõbenoole järel sõitmine tekitas tunde, nagu oleks meie ees kaks aeglast bussi,» kirjeldas Vettel.

Samas kiitis ta meeskonda selle eest, et turvaauto rajale saabudes suutsid mõlemad Red Bullid tänu osavale taktikale boksipeatusega Hamiltonist mööduda. Kuna Sergio Pereziga kokku põrganud Kimi Räikkönen sai eile kümnenda koha ja vaid ühe punkti, kasvatas Vettel MM-sarja üldedu soomlase ees 21 punktile.

Vormel-1

Monaco GP

1. Nico Rosberg (Mercedes), 2. Sebastian Vettel (Red Bull) +3,8 sek, 3. Mark Webber (Red Bull) +6,3, 4. Lewis Hamilton (Mercedes) +13,8, 5. Adrian Sutil (Force India) +21,4, 6. Jenson Button (McLaren) +23,1.

Üldarvestus: 1. Vettel 107 p, 2. Kimi Räikkönen (Lotus) 86 p, 3. Fernando Alonso (Ferrari) 78 p, 4. Hamilton 62 p, 5. Webber 57 p, 6. Rosberg 47 p.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles