FIA kiitis heaks vormel-1 sarja karistuspunktide süsteemi

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Romain Grosjean põhjustas mulluse Belgia GP stardis suure avarii ja sai karmilt karistada. Uuest aastast ootaksid teda selle eest karistuspunktid.
Romain Grosjean põhjustas mulluse Belgia GP stardis suure avarii ja sai karmilt karistada. Uuest aastast ootaksid teda selle eest karistuspunktid. Foto: SCANPIX

Rahvusvaheline Autoliit (FIA) võttis tänasel koosolekul vastu mitu otsust, mis puudutavad 2014. aasta vormel-1 hooaega. Suurima muudatusena võetakse kasutusele karistuspunktide süsteem.

Erinevate rikkumiste eest on võimalik saada üks kuni kolm karistuspunkti, mis kehtivad aasta jooksul. Kui sõitja arvele koguneb aastaga 12 karistuspunkti, määratakse talle üheks etapiks võistluskeeld.

Muutus ka testisõitude kord - järgmisel aastal lubatakse taas hooaja käigus toimuvad testid, mis olid alates 2009. aastast keelatud. Kui praegu võivad tiimid autot katsetada vaid kaheksal päevapikkusel reklaamiüritusel ja ühel kolmepäevasel noorte sõitjate testil, siis alates järgmisest hooajast on kavas neli kahepäevast testisessiooni. Need peetakse teisipäeval-kolmapäeval ja alati vahetult pärast mõnda Euroopas toimunud etappi, et kulusid võimalikult madalal hoida.

Samuti on lubatud neli sirgetesti ja suurendati ka lubatud simulaatorikatsete hulka. Märgatavalt kahanes aga nende päevade arv, mida tiimid võivad veeta tuuletunnelis. Kuna uuel hooajal võetakse vormel-1 sarjas kasutusele uued 1,6-liitrised mootorid, lubatakse jaanuaris ka neid testida.

Samas vähendas FIA märgatavalt aastas kasutatavate jõuallikate arvu. Kui praegu on sõitjatel hooaja peale kasutada kaheksa mootorit ja üks käigukast peab vastu pidama viis etappi, siis järgmisest hooajast tuleb sama käigukastiga sõita kuus võistlust ning mootoreid jääb hooaja peale alles vaid viis. Iga lubamatu mootorivahetus tähendab startimist boksiteelt.

Lisaks on tehtud pisemaid muudatusi - näiteks on ametlikult reegitesse lisatud punkt, et raja piirjoontest väljuv piloot peab oma koha konkurendile tagasi andma. Esimese vabatreeningu ajal antakse aga esimese poole tunni jooksul rajale tulnud meeskondadele kasutada veel üks jooks rehve. See samm peaks vähendama praegu mitmel etapil tekkinud olukorda, kus enamik meeskondi eelistab treeningute alguses rehve mitte kulutada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles