Rehvidraama varjutas põnevat Briti GPd

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pirelli rehvid purunesid Briti GP-l ootamatult.
Pirelli rehvid purunesid Briti GP-l ootamatult. Foto: Reuters/ScanPix

Nico Rosbergi võiduga lõppenud vormel-1 sarja kaheksas etapp Silverstone’is osutus ülipõnevaks, kuid tõstis taas tähelepanu keskmesse rehviteema. Tervelt neljal autol purunes vaatemängulisel moel tagarehv ning rajale pidi tulema turvaauto.

Parimalt stardikohalt rajale tuisanud Lewis Hamilton jäi oma koduetapil rehvi purunemise tõttu ilma liidrikohast, lõpetas viimaks küll neljandana, kuid oli pärast võistlust püha viha täis nii rehvitootja Pirelli kui ka Rahvusvahelise Autoföderatsiooni (FIA) peale. «Ammu oleks aeg midagi muuta. Oleksin väga üllatunud, kui nad midagi ette ei võtaks. Pärast oma õnnetust pelgasin terve sõidu jooksul, et rehvid annavad taas järele. Iial ei või ju teada, millal pauk käib. Tundsin karjääri jooksul esmakordselt, et asi on ohtlik,» põrutas britt BBC-le.

Rehv purunes ka Felipe Massal, Sergio Perezil ja Jean-Eric Vergne’il. Massa ähvardas seepeale, et kui kiirelt midagi ette ei võeta, võivad sõitjad järgmist etappi boikoteerida. «Me ei räägi sellest, kas rehvid sobivad ühele või teisele tiimile, räägime võidusõitjate ohutusest. Meie turvalisus on kõige tähtsam ja kui me seda ei tunneta, on asjad valesti. Täna oli meie turvalisus null. FIA peab midagi ette võtma,» lausus brasiillane.

FIA president Jean Todt reageeriski kiirelt ning kutsus kolmapäevaks kõikide meeskondade ja Pirelli esindajad erakorralisele kokkusaamisele. Tõenäoliselt oli rehvide purunemise põhjuseks kombinatsioon suurtel kiirustel liiga kõrgele kerkinud temperatuurist ja Silverstone’i raja teravatest äärekividest.

Etapp lisas põnevust ka MMi üldtabelisse, kuna liider Sebastian Vettel pidi kümmekond ringi enne lõppu oma Red Bulli käigukastirikke tõttu raja äärde jätma. Pärast turvaauto tagant pääsemist vallandus tippude seas viimastel ringidel tihe lahing, mille lõpetuseks edestas Rosberg finišijoonel Mark Webberit vaid 0,7 sekundiga.

Kolmanda koha sai Fernando Alonso ja neljanda Hamilton, suurim kaotaja oli kulunud rehvidega viiendaks langenud Kimi Räikkönen. Ehkki soomlane ületas eilsega Michael Schumacheri rekordi – 26 etappi järjest punktikohal –, keskendus ta hoopis meeskonna boksitaktika maapõhja kirumisele. «Tegime vale valiku ja vabandame Kimi ees,» möönis ka Lotuse tiimipealik Eric Boullier.

Rosbergi võit sattus pärast auhinnatseremooniat korraks veel kahtluse alla, kui kohtunikud kutsusid sakslase vaibale – nimelt olevat ta kollaste lippude alas liiga kiirelt kihutanud. Tiimi ja sõitja seletuste ärakuulamise järel pääses Rosberg siiski vaid ametliku hoiatusega.

Suurbritannia GP

1. Nico Rosberg (Mercedes), 2. Mark Webber (Red Bull) +0,7, 3. Fernando Alonso (Ferrari) +7,1, 4. Lewis Hamilton (Mercedes) +7,7, 5. Kimi Räikkönen (Lotus) +11,2, 6. Felipe Massa (Ferrari) +14,5.

MM-sarja üldseis: 1. Sebastian Vettel (Red Bull) 132 p, 2. Alonso 111 p, 3. Räikkönen 98 p, 4. Hamilton 89 p, 5. Webber 87 p, 6. Rosberg 82 p

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles