Jalgpalliklubide globaalne ülemvõim sotsiaalmeedias kergitab nende väärtust

Kaarel Täll
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Barcelona uusim staar Neymar toob klubile ilmselt veel rohkem fänne üle terve maailma
Barcelona uusim staar Neymar toob klubile ilmselt veel rohkem fänne üle terve maailma Foto: SCANPIX

Forbes kirjutab, et ameerika jalgpalli profiliiga NFLi 30 kõige väärtuslikumat meeskonda on kogunud Facebookis ja Twitteris sama palju fänne ja jälgijaid kui Barcelona jalgpalliklubi üksinda. See number on aga seoses spordibrändide väärtusega.

Barcelonal on sotsiaalmeedias kokku üle 60 miljoni jälgija. Järgneb teine Hispaania suurklubi Madridi Real ligi 50 miljoni fänniga ning Manchester United Inglismaalt on üle maailma kogunud umbes 35 miljonit fänni. Need klubid kuuluvad ka maailma kõige väärtuslikemate spordibrändide esikolmikusse.

Kõige hinnalisemal NFLi klubil Dallas Cowboysil on näiteks kuus miljonit jälgijat, pesapalliklubidest on enim fänne New York Yankeesil (7,3).

Forbesi tabel näitab, miks enamasti ainult USAs populaarsete spordialade (ameerika jalgpall ja pesapall) tippklubid maailma kõige väärtuslikemate meeskondade esikolmikusse ei kuulu – klubi väärtuse tõstmiseks on vaja globaalset tuntust. Sellise populaarsuseni, mida on saavutanud jalgpall, on aga raske küündida.

Margus Hundi koduklubi Cincinnati Bengals sai tabelis 42. koha, sotsiaalmeedias jälgib meeskonda alla miljoni inimese.

Vaata maailma kõige väärtuslikemate spordibrändide tabelit siit. Sealjuures on ära toodud ka klubide populaarsus sotsiaalmeedias.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles