Vormelimaailma raputab järjekordne skandaal

Madis Kalvet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nelson Piquet eelmise aasta Singapuri etapil.
Nelson Piquet eelmise aasta Singapuri etapil. Foto: Digitale/Scanpix

Viimasel ajal rohkem väljaspool ringrada silma paistnud vormel-1 sarja raputab järjekordne skandaal. Rahvusvaheline Autoliit FIA kahtlustab Renault’ meeskonda ebaausas kokkumängus.


Kui pühapäeval teatas FIA, et nad hakkavad uurima ühte minevikus toimunud vormel-1 etappi, siis nüüd on teada, et võimalikuks süüdlaseks on Renault ja sündmuskohaks eelmise aasta Singapuri etapp, kirjutab grandprix.com.



Teadupärast teenis ajaloo esimeses tehisvalguses toimunud sõidus etapivõidu Renault’ rooli keerav kahekordne maailmameister hispaanlane Fernando Alonso.



Nüüd on aga tekkinud kahtlused, et meeskond mängis võidu oskuslikult Alonsole kätte.



Hispaanlane alustas võidukihutamist teadupärast 15. kohalt ning käis sõidu varajases faasis ka boksis. Võistluse 14. ringil tegi Renault’ teine piloot brasiillane Nelson Piquet jun aga avarii, mistõttu tuli rajale turvaauto. Selline sündmuste käik mängis kõik trumbid Alonsole kätte. Pärast konkurentide boksipeatusi tõusiski hispaanlane esimeseks ja hoidis seda kohta lõpuni.



Nädalavahetusel teatas Brasiilia telekanal Globo, et Piquet sõitis rajalt välja Renault’ meeskonna käsul.



Vandenõuteooriaid tekkis juba toona, kuid brasiillane selgitas oma väljasõitu sellega, et pingutas selles olukorras lihtsalt üle. Nüüd on aga arvatavasti välja tulnud uued asitõendid.



Praegu pole veel selge, kes FIA-le informatsiooni on jaganud, kuid kindlasti peab Renault’ meeskonna juhi Flavio Briatore peale vimma Piquet, kes tänavu suvel oma kohast meeskonnas ilma jäi. Samas on brasiillasest piloot ka varem mitu korda Briatore aadressil teravalt sõna võtnud. Hiljuti kutsus ta meeskonnajuhti oma timukaks ja lisas, et viimane ei tea vormel-1 sarjast midagi. Ühtlasi nimetas ta Renault’ võistkonnas veedetud aega oma karjääri halvimaks.  «Kui sõitja ei saavuta tulemusi, avab ta vabanduste raamatu,» vastas Briatore süüdistustele.



Kui FIA peaks Renault’ süü selles juhtumis tõestama, võib Prantsusmaa meeskond jääda ilma oma kohast vormel-1


sarjas.


Peale selle on Renault tänavu varemgi FIA-le hambu jäänud. Mäletatavasti tahtis Rahvusvaheline Autoliit määrata neile võistluskeeldu Euroopa GPks, kuna Alonso vormeli ratas lendas Ungari etapil masina küljest ära.



Lõpuks lepiti siiski rahatrahviga ning Alonso ja Romain Grosjean olid Valencias stardis.



Samal ajal kui Renault on segatud järjekordsesse skandaali, istutatakse meeskonna esipilooti Alonsot järjekindlalt Ferrari meeskonna rooli. Uuemate kuulujuttude põhjal peaks hispaanlane debüüdi Itaalia tiimi eest tegema juba järgmisel etapil Monzas.



Veebilehe motosport.com andmetel on Alonso võimalikku Ferrari rooli istumist kinnitanud ka üks meeskonna liige.



Samal ajal himustab praegu Luca Badoeri istumise all olevat vormelit ka Ferrari teine testisõitja hispaanlane Marc Gene. «Olen valmis rooli istuma, kuid praegu on sellele kohale 20 soovijat ja Alonso on üks nendest,» rääkis Gene.



Itaalia ajalehtede La Repubblica ja Il Giornale andmetel teatab Ferrari juba täna, et Alonso esindab Monza ringrajal Ferrarit.



Renault’ boss Flavio Briatore on kuulujutud aga ümber lükanud. Sama on teinud ka Itaalia tiimi boss Stefano Domenicali. «Nendel juttudel pole mingit alust, see on miski, mida ei saa juhtuda.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles