Ebaõnnestuja Urmo Aava usub, et pole enam mingi mees metsast

Peep Pahv
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Urmo Aava ja Kuldar Sikk võitsid Türgi MM-rallil kolm kiiruskatset.
Urmo Aava ja Kuldar Sikk võitsid Türgi MM-rallil kolm kiiruskatset. Foto: Karmen Vesselov

Kuigi Türgi MM-ralli lõppes Urmo Aavale ja Kuldar Sikule katkestamisega, tõestasid kolm kiiruskatset võitnud Eesti rallimehed, et paar nädalat tagasi Kreekas saavutatud neljas koht polnud juhus.

Eesti praeguste parimate rallimeeste võistlus sai valusa tagasilöögi juba reedel, kui nad lõhkusid üle kivi sõites oma Citroëni amortisaatori ning olid sunnitud päeva teisel kiiruskatsel katkestama.


Liidrile juba 36 minutit kaotanud Aava võitis küll laupäeval ja pühapäeval ühe kiiruskatse, ent ralli viimasel katsel röövis rehvi vahetus veelgi minuteid ning viimasest hooldusalast nad enam ei väljunud.


«Minu jaoks oli ralli kolmanda kiiruskatsega lõppenud – punktikohtadele ei olnud võimalik enam sõita, kuid autot ja ennast saime siiski testida,» rääkis Aava. «Reedehommikusel esimesel kiiruskatsel väljasõidetud parim aeg tegi meele rõõmsaks, kuid endale pean juba märksa olulisemaks saavutatud stabiilsust. Me ei ole enam mehed metsast, kes tulevad ja sõidavad rallil mõne kiire katseaja ning võtavad mõne võidugi.»


Aava sõnul on ta püstitatud eesmärkidele aina lähemale jõudmas ning ta tunnetab võimalust konkureerida sarja kiiremate pilootidega.


Kiiruskatsete võitudest tähtsamaks pidas ta laupäeval Kemeri kiiruskatsel saavutatud viiendat aega. «Seal olid kõigil võrdsed tingimused ning me suutsime sõita liidritega samas tempos,» selgitas Aava.


Eestlased tundsid heameelt, et koostöö Citroëni tiimiga muutub iga võistlusega üha paremaks. «Saan meeskonna inseneridelt palju abi. Tunnetame koos Kuldariga, et kogu seltskond töötab meie heaks,» õhkas Aava.


Türgi ralli võidu noppis soomlasest Fordi esipiloot Mikko Hirvonen. Samas tiimis sõitev kaasmaalane Jari-Matti Latvala kaotas kõigest 7,9 sekundit, kolmas oli valitsev maailmameister prantslane Sebastien Loeb.


Hooaja teine võit tõstis Hirvoneni taas sarja üldliidriks. Loeb kaotab talle kolme ning Latvala juba 25 punktiga.


PWRC-sarjas saavutasid Mitsubishiga sõitvad Martin auam ja Silver Kütt neljanda koha. Võidu napsas austerlane Andreas Aigner.


Eesti rallimehed tõusid viimase päevaga kaks kohta – juba hommikul kerkisid nad puhta sõiduga viiendaks, viimasel kiiruskatsel katkestas aga nende ees olnud Jevgeni Vertunov.


Rauami sõnul oli Türgi ralli autodele erakordselt raske – kivised teed kippusid tehnikat lõhkuma. «Sellel rallil selgitati välja, kes suudab katkise autoga kõige kiiremini sõita,» lausus ta. «Siinsed teed hävitasid tehnikat, meie saime probleemideta sõita vaid pühapäeval.»


Rauam tundis heameelt, et on tänavu kõigil kolmel PWRC-sarja etapil finišisse jõudnud. Kreekas kerkisid nad koguni poodiumikohale, ent tiimi eksimus piduriklotside valikul viis nende tulemuse tühistamiseni. «Ootused on tõusnud. Hooaja alguses lootsime jõuda punktikohale, nüüd soovime pääseda pjedestaalile,» kinnitas ta.


Järgmise MM-ralli sõidab Rauam augusti lõpus Uus-Meremaal.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles