Eesti ralli tulevik – noored ihkavad tippu tõusta

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaspar Koitla
Kaspar Koitla Foto: Karli Saul

Lõppev rallihooaeg oli pärast kümmekond aastat kestnud kõrgaega esimene, kui ükski Eesti sõitja ei osalenud MM-sarjas. Ralli matustest on siiski vara rääkida.



Ilmselt teab iga autorallis toimuvaga vähegi kursis olev inimene, et Ott Tänak sõidab järgmisel hooajal Pirelli tiimis kuus võistlust PWRC-sarjas ning otsib võimalusi ka eratiimina tipp­rallidel osaleda. Markko Märtini tugi annab talle plaanide elluviimiseks tugeva seljataguse.



Kuid Eesti autoralli homne päev ei piirdu ainult 22-aastase Tänakuga – oma võimalust jahib sama vana Egon Kaur, üha kiiremaks muutub esiveolise autoga sõitev Kaspar Koitla, päris noortest meestest tõstavad vaikselt pead Urmo Aava noortetiimi kuuluvad Martin Kangur, Karl Kruuda ja Sander Pärn. Juba praegu on isegi neliveolise autoga näidanud kohati väga head kiirust Siim Plangi. Eesti ralli vanameistrid on samas üha rohkem taandumas.



Kodus tammuks paigal


Lõppeval hooajal astus arengus pikima sammu Koitla, kes lisaks Eesti võistlustele osales ka Venemaa sarjas. Kuid isegi sellest pole 20-aastasele mehele küll – novembri keskel kavatseb ta startida IRC-sarja viimasel osavõistlusel Iirimaal.



«Venemaa etapilt sain maksimumpunktid ning nende abil on veel võimalik püüda kokkuvõttes kolmandat kohta,» viitas Koitla IRC-sarja kaheveoliste karikavõistluste omapärasele punktiseisule. Kolmas koht on praegu eestlasest ühe punkti kaugusel, ent temaga ühel pulgal on veel neli meest. Samas pole teada, kes neist Iirimaa teedele tulevad.



Kuid hooaja lõpetamise kõrval mõtleb Hondaga sõitev Koitla uuele aastale. Ta meenutas, et juba aasta tagasi tundus kohalikus sarjas kihutamine paigaltammumisena. Seepärast võttiski ta lisa Venemaalt, kus õnnestus esiveoliste klassis saada neli esikohta. Ilmselt jäi eestlane sealsetele rahajõmmidele silma, igatahes pakuti talle septembris võimalust sõita neliveolise autoga.



Tuleval hooajal kiikab Koitla aga põhjanaabrite soomlaste poole. «Midagi kindlat veel pole, ent soovin osaleda Soome meistrivõistlustel ning võimaluse korral ka mõnel MMi või IRC-sarja etapil,» rääkis Koitla tulevast aastast.



Ihkab proffiks


Samas pole veel teada, millise autoga õnnestub Koitlal maailma vallutada. Pole välistatud, et veel üks hooaeg tuleb veeta esiveolise masina roolis.



«Soomes võisteldes võib neliveolisesse autosse istumine tähendada liiga järsku üleminekut,» arvas ta ning lisas, et võimaluste valikul mängib olulist rolli rahakott.



«Kui auto maksumus maha arvestada, piisaks Soomes võistlemiseks umbes 600 000 kroonist. MMil või IRC-sarjas sõites küüniks summa paari miljonini,» märkis Koitla. «Usun, et vajamineva summa kogumine on reaalne.»



Ilmselt tasub Koitlal karjääri jätkamise nimel pingutada. Näiteks noorte sõitjate arengut tähelepanelikult jälginud Urmo Aava usub tema tulevikku. «Meie noorest põlvkonnast on Tänak muidugi omaette klassist, kuid tema järel tuleb Koitla,» hindas ta. Tundub, et sama meelt on ka sõitja. «Usun, et minust võib veel saada professionaalne võidusõitja,» märkis seni roolikeeramise kõrvalt ülikoolis õppiv ning isegi tööl käiv Koitla.   

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles