Aava ja Siku noortetiimi sõitjad arenevad

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Martin Kangur Saaremaal kihutamas.
Martin Kangur Saaremaal kihutamas. Foto: Karli Saul

Viis aastat tagasi alustasid Urmo Aava ja Kuldar Sikk noortele mõeldud projektiga – autoralli maailma tippude mõistes ise veel õpipoisi staatuses olnud noored mehed jagasid toona poisikeseohtu roolikeerajatele õpetusi.

Praeguseks on noorterallidel ja sprintidel karastunud sõitjad kerkinud esiveoliste masinaklassi Eesti paremiku kannule.



Aavale avaldas tänavu erilist muljet alles 17-aastaste Martin Kanguri ja Karl Kruuda järsk arenguhüpe. Keset suve istusid mõlemad noormehed Honda Civic Type-R E3 masinasse.



Kangur sai lisaks kõigele kaardilugejaks parajasti sellest tööst vaba olnud Siku, kes ongi selle tiimi tegemiste peamine organisaator. Aava roll on sõitjaid treenerina abistada.



«Aastaid tagasi poistega alustades ei osanud ma sellisele tasemele jõudmist loota,» tunnistas Aava. «Praeguseks on nad aga meeletult arenenud.»



Samas oli hooaja kokkuvõttes Kangurist ja Kruudast kõrgemal kohal hoopis aasta vanem Sander Pärn, kes noppis Kaspar Koitla ja Priit Ollino järel Eesti meistrivõistlustelt pronksi. Selle nädala lõpus hangib Citroëniga sõitev noormees kogemusi juba Suur­britannia MM-rallil. Samas kihutab ka kolme nimetatud roolikeeraja eakaaslane Siim Plangi.



Aava arvates pole siiski veel vajadust püsivalt mõne tippsarjaga liituda. «Liigsel kiirustamisel pole mõtet, kõigepealt tuleb praegused autod enda jaoks tühjaks sõita,» mõtiskles ta.



«Eesti võistlustele võib lisaks võtta naaberriikide rallisid. Näiteks Soomes on seltskond nii tugev, et seal saab kohe oma tegelikust tasemest selge ülevaate.»



Aava lisas, et tema õpilased võiksid mõne sarjaga liitumisest mõelda aastal 2011, ent lõpuks sõltub siiski kõik meeste arenemisvõimest. Esialgu olevat aga vara ennustada, kas mainitud sõitjatest vähemalt ühel oleks võimalus päris rallimaailma murda.



Paraku ei piisa tehnikaspordis sugugi vaid andekusest – vaja on ka kopsakat rahakotti. Aava ja Siku noortetiimi sõitjatel on vähemalt selles valdkonnas pisutki kindlam tunne. Kõigi kolme mehe isad on edukad ärimehed.



Samas on selge, et ainult papade rahakotiga kuigi kaugele ei jõua.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles