Loebilt õppinud Aava läheb Soome enesekindlana

Peep Pahv
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lõuna-Eesti rallil meelitas Urmo Aava kihutamine kokku tuhandeid rallisõpru.
Lõuna-Eesti rallil meelitas Urmo Aava kihutamine kokku tuhandeid rallisõpru. Foto: Karli Saul

Urmo Aaval on põhjust hoida pöialt, et Soome MM-ralli ajal kallaks Jyväskyläs ja selle ümbruses vihma. Just sellistes oludes testis ta esmaspäeval oma Citroëni ralliautot.


Seniste heade tulemuste eest preemiaks pakutud testipäev möödus Soomes vihmasajus, ent Aava ei nõustunud seda ebaõnnestunuks nimetama. «Leidsin autole paar päris head seadistust,» sõnas ta. «Näiteks tugeva vihmasaju, sellele järgneva märja ja pisut pehme tee jaoks.»



Samas möönis Aava, et kuiva ilma korral pole esmaspäevase töö tulemustega suurt midagi peale hakata, ent siis saab ta kasutada nädalavahetusel Lõuna-Eesti rallil proovitud variante. «Tegelikult on mul nüüd kõikidele oludele sobilikud seadistused olemas,» rõõmustas Aava. «Viimasel ajal olen enneolematult palju testinud. Kui siia lisada ka Lõuna-Eesti ralli, kogunes mõne päevaga 380 kiiruskatsekilomeetrit. Seda on ikkagi väga palju, nii head seisu pole mul veel kunagi olnud.»



Nädal tagasi osales Aava külalisena valitseva maailmameistri Sebastien Loebi testil. Seal nähtut üritas ta rakendada ka oma auto juures, ent märjal teel ei tahtnud need toimida. Samas hankis ta prantslase kõrval istudes hulga hindamatuid kogemusi.



«Sain sõidutehniliselt palju uusi nippe. Loeb on ikka pagana täpne mees,» rääkis Aava vaimustunult. «Tema edu saladuseks ongi võime eksimusi vältida.»



Aava tunnistas, et praeguse maailma parima rallimehe kõrval sõitmine tekitas ebamugavust. «Ükski sõitja ei taha kõrval istuda. Seda on ka Loeb ise tunnistanud,» tõdes Aava. «Kuid tean, et saan sellest palju kasu – surusingi hirmu ja muud tunded maha ning istusin sinna autosse.»



Eesti ralli esinumbriks kerkinud Aava märkis, et mida rohkem ta Loebiga sõidab, seda selgemaks saab, kui kiiresti maailma parimad tegelikult sõidavad.



Järgmisel nädalavahetusel on Aaval taas võimalus oma kiirust MM-sarja parimatega võidelda. Augusti esimestel päevadel sõidetav Soome MM-ralli peaks eestlasele sobima. Mullu teenis koos kaardilugeja Kuldar Sikuga sõitev Aava seal Mitsubishi WRC roolis seitsmenda koha.



Tänavu peaksid tingimused olema veelgi rohkem Aava kasuks – on ta ju varasemast rohkem testinud, kasutab rallimaailma tippu kuuluvat Citroën C4 WRC ralliautot, tal on maailma ühe parema tiimi tugi ning on uute oludega juba piisavalt kohanenud.



Möödunud nädalavahetusel Võru ümbruse teedel sõidetud Lõuna-Eesti rallil tekitas Aava nii suurt elevust, et raja ääres oli tunda juba aastatetagust tuttavat õhkkonda.



Selle põhjal võib ennustada, et Markko Märtini karjääri lõpetamise järel hõredamaks jäänud fännide read saavad tänavu Jyväskyläs taas täiendust ning rajaperved täituvad sinimustvalgete lippudega.



Eestlaste huvi peaks tõstma ka asjaolu, et lisaks Aavale kihutavad Soomes ka Jaan Mölder, Aigar Pärs ja Kaspar Koitla.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles