Lahkumisetendusest sai uue valitseja kroonimispidu

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhatajas
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Loeb kihutamas oma viimasel MM-rallil.
Sebastien Loeb kihutamas oma viimasel MM-rallil. Foto: Timo Anis

Prantsusmaa MM-ralli oli mõeldud üheksakordse maailmameistri Sebastien Loebi lahkumisetenduseks. Võistluse käigus jõudis ta rekordilise 900. kiiruskatse võiduni, kuid poodiumi kõrgemal astmel tal lahkuda ei õnnestunud. Loebi ja tema kaardilugeja Danile Elena rallisõidukarjäär sai lõpu hoopis teekraavis. Ralli võitis Sebastien Ogier, kes kindlustas kaks etappi enne lõppu endale maailmameistritiitli.

Prantsusmaa ralli viimane päev algas ülipõnevast seisust – liider Jari-Matti Latvala edestas neljandal kohal asunud Loebi kõigest viie sekundiga. Nende vahele mahtusid Daniel Sordo ja Ogier. Karjääri 79. MM-ralli võitu püüdnud Loeb otsustas kohe hommikul rünnata, kuid vihmast libedal asfaldil libises auto ühes kurvis teelt välja ja rullus üle katuse.

«Alustasime täie jõu ja hooga, sest vahed olid väga väikesed. Me olime neljandad ja võitlesime võidu eest, aga asjad ei läinud plaanipäraselt,» rääkis Loeb MM-sarja koduleheküljele antud intervjuus. «Ühes kiires paremkurvis kaotasin auto tagaosa üle juhitavuse, masin hakkas pöörlema ja lõpetasime kraavis. Sellega oli ralli läbi.» Loeb lisas, et mõistagi oleks ta soovinud oma viimase ralli lõpetada finišis, kuid asjad ei kulgenud plaanitult.

Ogier näitas, et on tõeline tšempion. Viimasel päeval käis tema kiirus kõikidele konkurentidele üle jõu ning finišis edestas ta Sordot 12,2 ja Latvalat 19,5 sekundiga.

Ogier tunnistas, et pärast neljapäevaõhtusel Power Stage’i kiiruskatsel MM-tiitli kindlustamiseks vajaliku punkti võitmist oli raske sundida end edasi võistlema, kuid lõpuks tuli võitlusvaim tagasi.

«Otsustasime püüda maksimumi ja viimase päeva hommikul tegime kohe konkurentidega vahe sisse,» sõnas ta. «Edasi pidime vaid auto tervene finišisse tooma, kuid see polnud vihmast ja porist libedal teel sugugi kerge. Kogu nädalavahetus oli meie jaoks tohutult emotsionaalne!»

Koos kaardilugeja Julien Ingrassiaga sõitev 29-aastane prantslane meenutas, et alustas möödunud hooajal Volkswageni meeskonnaga sisuliselt nullist, kuid nüüd ollakse tiitlile lähedal ka meeskondlikus arvestuses. Kauaaegset valitsejat Citroëni edestatakse 80 punktiga.

Individuaalarvestuses järgnevad 238 silma kogunud Ogierile belglane Therry Neuville 143 ja Latvala 125 punktiga.

Sander Pärn ja Ken Järveoja lõpetasid Prantsusmaa ralli JWRC-arvestuses 8. kohaga. «Kaheksas koht ei paku rahulolu, kuid tõele au andes oli see meie jaoks elu teine täispikk asfaldiralli,» märkis Pärn. «Prantsusmaa ralli on väga keeruline võidusõit, selleks et seda mõista, tuleb siia võistlema tulla. Meie õppisime sellelt rallilt väga palju.»  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles