Tiimide taktikalised mängud surusid võidusõidu tagaplaanile

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Ogier
Sebastien Ogier Foto: AP/Scanpix

Jordaania MM-rallil ei pakkunud enim kõneainet valitseva maailmameistri Sebastien Loebi järjekordne võit, vaid tiimide valitud taktikalised ületrumpamised, mis muutsid kogu võistluse parajaks farsiks.


Taktikaliste keerdkäikude tipphetked jõudsid kätte viimase võistluspäeva hommikul. Tänavu MM-sarjas kehtivate reeglite kohaselt starditakse eelmise päeva paremusjärjestuses – nii pididki piloodid ja autod minema rajale järjestuses: Sebastien Loeb, Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala. Tegelikkus osutus aga sellest erinevaks.

Mõistagi olid kõige keerulisemad tingimused Loebil, kes pidi viimasel päeval konkurentidele teed puhastama. Samas kartis Citroëni tiim pikalt võistlust juhtinud, ent reede õhtul 3. kohale kukkunud Fordil sõitvat Latvalat – seda enam, et Loeb ning 2. kohal asunud Ogier oleksid talle tee lahtisest kruusast mõnusalt puhastanud.

Nii sündiski Prantsuse tiimi juhtide peas mõte saata Ogier hooldusalast varem minema, et trahvisekundid kukutaksid ta Latvalast tahapoole ning soomlane peaks startima vahetult pärast Loebi. Seega oleksid tingimused võrdsemad.

Ford tõmbas aga tagataskust vastukäigu. Rajalt väljasõidu tõttu suurest mängust välja jäänud Mikko Hirvonen saadeti kaasmaalasele appi – ta lahkus hommikul esimesest hooldusalast üheksa minutit varem ning sisenes 14. kiiruskatse ajakontrolli kuus minutit varem. Kogu manööver tähendas seda, et Hirvonen läks rajale enne Latvalat ning aitas sellega meeskonnakaaslasel sõidujoont puhastada.

Kuid seegi polnud veel kõik. Citroëni meeskond nägi Fordi kokkumängu läbi ning kupatas Ogieri esimese kiiruskatse starti kaheksa minutit varem. Seega sõideti viimasel päeval järjestuses: Ogier, Loeb, Hirvonen ja Latvala.

Mis oli asja mõte? Esimesena rajal olnud Ogier puhastas Loebi jaoks sõidujoone ja MM-sarja liidril oli lihtsam esikohta hoida ning kuigi tänu Hirvoneni sekkumisele alles 4. rajale läinud Latvala sai sõita veelgi puhtamal teel, polnud tal Loebi püüdmine kuigi lihtne.

Kõige suurema ohvri tõi seega Ogier, kes pidi Loebi võidu nimel loovutama koha esikolmikus. Citroëni tiimi juht Olivier Quesnel püüdis halva mängu juures teha head nägu. Ta möönis, et Ogier saadeti rajale teed puhastama, ent noore prantslase toodud ohvrit põhjendas ta auto tehniliste probleemidega. «Saime aru, et poodiumile pole tal nagunii võimalik jõuda, seepärast otsustasime, et mõistlikum oleks tal hoopis Loebi abistada,» lausus ta.

Sama pole sellised vusserdamised sõitjatele endile kuigi meeltmööda. Võidušampust joonud Loeb tõdes, et meeskond tegutses lubatu piires, ent reegleid tuleks muuta nii, et selliseid olukordi rohkem ei tekiks. Ta käis välja idee, et otsustavaks saaks testikatse – kõigil oleks võimalus läbida seda neli korda, neist arvesse läheks ainult viimane sõit. Parima aja saanud piloot saaks iga päeva hommikul valida endale meelepärase stardipositsiooni. Teise võimalusena on räägitud naasmisest vanade liistude juurde, kus esimesed 15 masinat saadetakse rajale pööratud järjestuses.

«Usun, et siis lõppeksid sellised jamad ära. Praeguse süsteemi järgi tegeleme kahel esimesel päeval taktikaliste nippidega ning kolmandal sõidame võidu,» sõnas Loeb.

Autoralli
Jordaania MM-ralli

1. Sebastien Loeb (Citroën), 2. Jari-Matti Latvala (Ford) +35,8, 3. Petter Solberg (Citroën) +1.11,8, 4. Dani Sordo (Citroën) +1.49,3,
5. Matthew Wilson (Ford) +8.24,3, 6. Sebastien Ogier (Citroën) +10.26,4, … 22. Karl Kruuda (Suzuki) +48.11,2

MMi üldseis: 1. Loeb 68, 2. Latvala 43, 3. Mikko Hirvonen 37, 4. P. Solberg 35, 5. Ogier 33, 6. Sordo 24, 7. H. Solberg 18, 8. Wilson 16

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles