Rahvusvaheline Autoliit (FIA) saatis vormelitiimidele ametliku hoiatuse, et süsteemid, mille abil saab kvalifikatsiooni ja põhisõidu vahel muuta autode vedrustust ja põhjakõrgust ehk kliirensit, on ebaseaduslikud.
FIA hoiatas vormelitiime reeglite rikkumise eest
Juba mitu nädalat on levinud kuulujutud, et osad tiimid kasutavad mingisuguseid seadmeid või süsteeme, mis annavad nende autodele aerodünaamilise eelise, kui kvalifikatsioonis sõidetakse kergema autoga rohkem maadligi kui põhisõidus, vahendab Reuters.
Näiteks pärast Austraalia MM-etapi kvalifikatsioonisõitu tuli selliste süüdistustega lagedale McLareni boss Martin Whitmarsh, kes kahtlustas, et Red Bull mängib reeglitega, kuna väidetavalt on nende autode põhjakõrgus kvalifikatsioonides palju madalam kui teistel. Whitmarsh avaldas, et Red Bull ning võimalik, et ka mõned teised tiimid, saavad oma auto kliirensit muuta.
Eile teatas FIA esindaja, et nad saatsid kõikidele tiimidele reegleid täpsustava kirja.
«Igasugused süsteemid, seadmed või protseduurid, mille eesmärk on muuta auto kliirensit või vedrustust, lähevad otseselt vastuollu vormel-1 reeglites punktiga 34.5,» selgitas FIA esindaja.
Oma kirjas lisas FIA, et tõenäoliselt läheb taoline isereguleeruv vedrustus vastuollu ka tehniliste reeglite punktiga 3.15.
Reeglistiku punktis 3.45 on kirjas, et kui kvalifikatsiooni ja põhisõidu vahepeal on auto vedrustust või kliirensit muudetud, peab piloot sõitu alustama boksirajalt. Punkt 3.15 puudutab aerodünaamikat.