Miks peetakse Vettelit keskpäraseks sõitjaks?

Jaan Martinson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastian Vettel on rahul ja rõõmus, et võitis neljanda MM-tiitli.
Sebastian Vettel on rahul ja rõõmus, et võitis neljanda MM-tiitli. Foto: AFP/SCANPIX

Sebastian Vettel kindlustas kolm etappi enne F1 sarja meistrivõistluste lõppu taas tšempionitiitli. Neljanda järjestikuse. Ning ta on kõigest 26 aastat vana. Võiks arvata, et Vettel pretendeerib kõigi aegade parima vormelipiloodi tiitlile, kuid tühjagi – ta ei figureeri edetabelites isegi esikolmikus. Mida peaks Vettel tegema, et tõusta Juan Manuel Fangio, Michael Schumacheri, Alain Prosti ja Ayron Senna kõrvale või isegi ette? Võitma kaheksa meistritiitlit? Kümme? Tosin?

Vettel on noorim neljakordne meister, tiitlite arvult taga vaid viiekordsest Fangiost ja seitsmekordsest Schumacherist. Ta on noorim sõiduvõitja, noorim punktisaaja. Võiduprotsent on parem kui Schumacheril, Prostil ja Sennal, kuid selle ajaloolise kolmikuga Vettelit isegi ei võrrelda, ta olevat kehvemast klassist.

Mis hämmastav, paljud ei pea Vettelit isegi tegevsõitjatest parimaks. «Olen alati arvanud, et Fernando Alonso on kõvem võidusõitja kui Vettel,» tõdes endine F1 staar Gerhard Berger intervjuus maailma meediale. «Kahjuks tegeleb Alonso aga liiga palju iseendaga ning on muutunud ebastabiilseks, lubades Vettelil noppida ühe tiitli teise järel.»

Põhjus, miks Vettelit ei hinnata, on Red Bulli suur ülekaal. Räägitakse: pane Red Bulli autosse ükskõik milline üle keskmise võidusõitja ning võidud tulevad. Kuid Vettel istus Red Bulli 2009. aastal, pani hoobilt paika kogenud tiimikaaslase Mark Webberi ja lõpetas hooaja 2. kohaga. Järgmisel neljal aastal polnud Webber kordagi MM-sarja kokkuvõttes teine. Ehk siis: tema ei suuda selgelt kiireima autoga millegipärast kiiresti sõita.

Kas Schumacheri Ferrari polnud omal ajal rivaalidest üle? Saati kui tiimi teine piloot Rubens Barrichello finišeeris kahel korral MMi arvestuses teisena? Kusjuures erinevalt

Schumacherist heitles Vettel ka meeskonnakaaslasega võrdsetel alustel. Fangio vahetas pidevalt meeskondi, isegi keset hooaega, et tal oleks aina istumise all kiireim auto.

Ühes on Vetteli vastastel ometi õigus – sakslane pole teinud karjääri jooksul ainsatki suurt sõitu, mis vaimustaks publikut pisarateni. Fangio pani publiku aeg-ajalt õhkama, Senna tegi seda korduvalt,

Schumacher pidi teinekord võitmiseks ime korda saatma. Nigel Mansell on võidu nimel hullu ajanud, Jim Clark, Jackie Stewart, Nelson Piquet, ka Alonso. Vettel paraku...

Vetteli 36 esikohast on tulnud vaid kaks siis, kui ta ei startinud esireast, ja neil puhkudel läks ta teele kolmandana. Oma ägedaima etenduse andis Vettel mullu Abu Dhabis, kui kerkis viimaselt kohalt kolmandaks, ent boksist startimine võimaldas teistest paremini rehvitaktikat seada.

Red Bulli bossi Christian Horneri arvates tuleks Vettel siiski kergitada kõigi aegade parimate sekka. «Jah, meie auto on hea, kuid mitte ülekaalukalt kiirem. Vettelit võib siiski võrrelda Fangio, Senna, Prosti ja Schumacheri ja teistega.»

Huvitava märkuse tegi Schumacher. Ta teatas, et Vettel sõidab lihtsalt vales meeskonnas: «Kui ta kihutaks Ferraris, arvataks temast palju enam,» lausus sakslane.

Niisiis, kas Vettel peaks siirduma Ferrarisse, kui tahab saada suurimaks?

India GP

1. Sebastian Vettel 1:31.12,187, 2. Nico Rosberg +29,823, 3. Romain Grosjean +39,892, 4. Felipe Massa +41,692, 5. Sergio Perez +43,829, 6. Lewis Hamilton +52,475, 7. Kimi Räikkönen +1.07,988, 8. Paul Di Resta +1.12,868, 9. Adrian Sutil +1.14,734, 10. Daniel Ricciardo +1.16,237.

MM-sari kokku: 1. Vettel 322, 2. Alonso 207, 3. Räikkönen 183, 4. Hamilton 169, 5. Webber 148, 6. Rosberg 144.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles