Rahata jäänud vehklejad tegid Tallinna Sadamale tasuta reklaami

Jaan Martinson
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Julia Beljajeva pärast 2013. aasta MMi võidukat finaali
Julia Beljajeva pärast 2013. aasta MMi võidukat finaali Foto: AFP/SCANPIX

Euroopa meistriks tulnud epeenaiskond ja MM-kuld Julia Beljajeva kandsid Tallinna Sadama logo, lootes koostöö jätkumisele.

Vehklejad on mures. Pikaajaline koostöö Tallinna Sadamaga sai tänavu ootamatu lõpu, riigifirma uut sponsorlepingut alla ei kirjuta, mistap alaliidu eelarvesse jääb auk. Samas on epeenaiskond kandnud oma vormil Tallinna Sadama logo üle poole aasta ilma lepinguta, õigustatud ootustele tuginedes. Logo on silma paistnud siis, kui naiskond Euroopa meistreiks, Julia Beljajeva maailmameistriks ning Katrina Lehis juunioride maailma karikavõitjaks krooniti. Kas poleks Tallinna Sadamast aus ja õiglane kasvõi tagantjärele imidžireklaam kinni maksta, või veel parem, edukat partnerlust jätkata?

Tänutäheks olnu eest

Nii ta oli, jah. Kui epeenaised ja Beljajeva ühe vastase teise järel alistasid ning pjedestaali kõrgeimal astmel seisid, ei pidanuks Tallinna Sadama logo nende vorme kaunistama. Leping oli seks hetkeks lõppenud. Mehed tegid oma vormi puhtaks, naised mitte.

Vehklemisliidu peasekretär Jüri Salm ütleb muigamisi, et äärmiselt tüütu on eeskujulikult õmmeldud logo vormilt lahti katkuda, kuid see polnud peamine põhjus. «Lootsime, et koostöö Tallinna Sadamaga jätkub. Käitusime nii, nagu õigeks pidasime. Meil ei ole mingeid nõudmisi, kuigi uue lepingu sõlmimata jätmine oli pettumus. Ütleme siis nii: kandsime pool aastat logo tänutäheks pikaajalise koostöö eest.»

Vehklejad oskavad olla väärikad, Tallinna Sadam võiks samaga vastata. Paraku otsustati tühistada kõik eelnevad toetuseotsused ja jätta EOK-le välja maksmata 250 000 eurot, mis sisaldas ka vehklejatele mõeldud raha. Põhjus, nagu kinnitas Tallinna Sadama nõukogu liige Kalev Lillo meediale, on sponsorlusest tekkinud pinged majandusminister Juhan Partsi ja nõukogu vahel. Senistest kokkulepetest loobumine ­aitavat kaitsta Tallinna Sadama mainet.

Sadama nõukogu esimees ja EOK president Neinar Seli ei nõustunud Lilloga ja leidis, et just spordi ja sportlaste toetamine on see, mis mainet parandab: «Tallinna Sadama toetusel on oma osa selles, et meie vehklemine on nii heas seisus. Riigifirma kohus on anda eeskuju, näidata, et riiki huvitab spordi käekäik, ja loota, et eraettevõtlus kaasa tuleb. Eesti turg on väike, sponsorlus on tegelikult metseenlus, kuid samas ka auasi. Praegu aga ütleme atleetidele, et vaadake ise, kuidas hakkama saate.»

Eelarvet tuleb kärpida

Tallinna Sadama toetus, mis pole teab kui suur, on vehklejate jaoks eluliselt tähtis. «Meie ala pole väljapaistev,» selgitas Haapsalus hulga medalivõitjaid üles kasvatanud Helen Nelis-Naukas. «Olen minagi käinud, müts peos, kümnete firmade ukse taga abi palumas, aga tühjagi. Hea küll, meie neli naiskoondislast ja Nikolai Novosjolov on A-grupi sportlased ja nemad saavad hakkama, aga järelkasv? Aga need, kes on naiskonnas viies ja kuues number ja samuti maailma tasemel, võitnud tiitlimedaleid? Neil pole mingit sissetulekut, kuid nad peavad osa võistlussõite oma taskust kinni maksma. Meeskond. Kes meeskonda toetab?»

Vehklemine võib olla väike ala, kuid on toonud Eestile läbi aastate au ja kuulsust. Suure tõenäosusega tehakse tänavu Eesti parimate valimisel puhas töö, võidetakse nii meeste, naiste, treeneri kui võistkondlikus arvestuses. Ja ka mullune parim noor on ilmselt vehkleja. Ning Tallinna Sadam on veendunud, et sedavõrd uhket seltskonda mitte toetada parandab mainet!

Salm ohkab. «Tuleb vist naiskonnal paluda see tüütu töö – logo lahtiharutamine – ette võtta. Kahju. Eks me hakka otsima võimalust leida puudujääv summa, mis meie jaoks piisavalt suur. Kui ei leia, tuleb kulusid kärpida, jätta mõni turniir vahele, vähendada võistlustele sõitjate arvu... Plaanis oli Euroopas toimuvatele etappidele saata kuus, kaugematele võistlustele neli naist, aga eks näis, kuidas välja veame. Püüame võimaluste piires ka meeskonna ja noorte eest hoolt kanda.»

Tallinna Sadama toetus on palju päästnud, tõdeb Nelis-Naukas ning kahetseb, et asjad on läinud nii, nagu läksid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles