Enesekindel Hamilton: uued reeglid aitavad Vetteli troonilt tõugata

Kadi Parts
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lewis Hamilton (vasakul) ja Sebastian Vettel.
Lewis Hamilton (vasakul) ja Sebastian Vettel. Foto: SCANPIX

Vormel-1 sarjas sõitev Mercedese tiimi sõitja Lewis Hamilton väitis, et sarja uued reeglid võimaldavad Mercedesel ja teistel meeskondadel pakkuda paremat konkurentsi viimastel aastatel ülemvõimu näidanud Red Bulli meeskonnale.

Uuest hooajast ootavad vormel-1 sarja ees mitmed muudatused. Nii võetakse 2014. aastast kasutusele 1,6-liitrised V6-turbomootorid ning kaheksa aastat kasutusel olnud V8-d jäävad unustusehõlma. Ametlikus retoorikas rõhutatakse seejuures, et tegu polegi enam mootoritega: õige oleks kasutada sõna «jõuallikas». Nimelt liidetakse umbes 620 hj arendavale turbomootoriga traditsiooniline pidurdusenergiat kasutav KERS-süsteem ja uhiuus, turbo väljalaskeklapi kaudu energiat ammutav elektrimootor ehk ERS.

Lisaks on masinate ninaosa maksimaalne lubatud kõrguspiir tänavusega võrreldes ohutuse eesmärgil ligi 40 cm võrra allapoole toodud. Muudatusi on tehtud ka tagatiiva konstruktsioonis, kuid aerodünaamika osas puudutab suurim kannapööre hoopis väljalaskegaase – nende juhtimine põhjaalusesse difuusorisse on nüüdsest karmilt keelatud.

Hamiltoni hinnangul on uuenduste kasutuselevõtt kasulik eelkõide neile, kes soovivad Red Bulli lõpuks võita. «Kui peaksime autot edasi arendama möödunud hooaja masinatest, siis oleks kellelgi väga raske Red Bullile kandadele astuda, sest nad on teistest väga palju eespool,» nentis Hamilton. «Olen väga rahul, et kõik lähtestatakse uuesti, sest muidu võiks Red Bull võita järjest 6-7 meistritiitlit,» andis Hamilton mõista, et neli viimast aastat Sebastian Vetteli abil triumfeerinud Red Bulli tiimil ei pruugi uuel hooajal enam pikka pidu olla.

Lisaks masinate juures läbi viidud uuendustele on vormel-1 sarja ootamas ka mitmed korralduslikud uuendused, millest ilmselt kõige olulisemaks on uus süsteem, mille järgi jagatakse viiamsel etapil topeltpunkte.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles