Neljapaat läheb finaalikohta püüdma soodsalt positsioonilt

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti neljapaat
Eesti neljapaat Foto: Jarek Jõepera/SL Õhtuleht

Neli meest, üks paat, Pekingi sõudekanal. Kolm poolfinaalikohta, neli konkurenti. Võimas sõit ja kindel võit. Need on märksõnad, mis iseloomustavad Eesti paarisaerulise neljapaadi eilse lohutussõidu ülikindlat esikohta.


Vahetult enne lohutussõitu treener Matti Killingult inspireeriva kõne saanud Eesti paarisaeruline neljapaat näitas, milleks võimeline on – konkurendid jäeti kaugele selja taha. Näiliselt väga kergelt, justkui muuseas. Võeti kindel võit. Ent millise hinnaga – lohutussõidus sõitsid mehed end peaaegu täiesti tühjaks.



Pärast finišijoone ületamist vajusid Allar Raja, Kaspar Taimsoo, Vladimir Latin ning Igor Kuzmin rampväsinuna paadisillale. 30-kraadises palavuses sõitnud mehed haarasid turgutuseks jääkotid. Juba homme peetakse aga poolfinaal, kust A-finaali pääsevad vaid iga sõidu kolm paremat.



Taastumiseks on jäänud üks päev. Ja mitte teragi rohkem.



«Tunnen iga hetkega üha enam, kuidas väsimus võimu võtab. Nüüd on vaja võimalikult palju puhata, et poolfinaaliks taastuda,» tõdes paatkonna noorim liige, 21-aastane Taimsoo, ja lisas: «Ega siin loorberitele puhkama jääda ei saa! Poolfinaalis tuleb kindlalt kolme hulka jõuda, see oli ka meie esialgne eesmärk.»



Mõnevõrra kergendatult võisid mehed hingata ka siis, kui nägid poolfinaalide loositulemusi. Eestlased hakkavad kolme finaalikoha eest võitlema eelsõidus vastavalt teist, viiendat, kuuendat ja üheksandat aega näidanud Itaalia, Ukraina, Prantsusmaa ning USAga. Nende poolfinaali sattus ka lohutussõidus teiseks jäänud Kuuba, kes korra eestlaste paremust juba tunnistama on pidanud.



«Ma arvan, et meil on hea poolfinaal. See ongi nüüd see sõit, kus end täielikult maksma panna,» kinnitas Taimsoo. «Kui suudame end taas samamoodi kokku võtta, siis pole miski võimatu. Tänast sõitu vaadates olekski loogiline jätk pääs A-finaali.»



Teine poolfinaal tuli eelsõitude põhjal tugevam – seal teevad kaasa parimat aega näidanud Austraalia, kolmandat aega näidanud Poola ja Venemaa, Saksamaa ning Valgevene.



Lohutussõidu võit on juba eilne päev. Hoopis põletavam küsimus on, kas poolfinaalis suudetakse lohutussõidus pakutud hiilgavale etendusele veel üks käik lisada? «Mingit käiku küll juurde poleks panna olnud. Võimalik, et finaaliemotsiooni pealt kuskilt natuke juurde pigistada, aga rohkem mitte,» nentis Taimsoo.



Eestlased jätsid lohutussõitu endast kõik. Peaaegu kõik. Finišis edestati teiseks jäänud Kuuba paati 2,10 sekundiga ja kolmandana üle lõpujoone jõudnud Tšehhi paati 3,49 sekundiga.



 «Viimasel 600 meetril sai jõud täiesti otsa. Oli vaja lõpuni jõuga panna, midagi lihtsalt siin küll ei tulnud. Kuigi pealtnäha võis tunduda nii,» sõnas eessõudja Raja. «See oli tunduvalt raskem kui eelsõit. Meil oli tasakaaluga probleeme, pidevalt sõitsime riski piiril. Olime aeruga peaaegu vastu poid, see tegi ärevaks.»



Taimsoo patsutas sõidu järel 24-aastasele Rajale õlale ja lausus tunnustavalt: «Allar tegi suurepärast tööd. Parandasime eelsõidu vead sajaprotsendiliselt.»


Raja sõnul polnud siiski tegemist veel ideaalse sõiduga. Varu nägi ta eelkõige tehnilises pooles.



Eile tehti sõidu põhjalik analüüs ning nüüd üritatakse võimalikult palju taastuda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles