Dakari rallil osalevate eestlaste avapäev möödus muretult

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toomas Triisa.
Toomas Triisa. Foto: Margus Kiiver

Argentinas alanud Dakari maratonralli esimeseks katseks olid korraldajad sõitjatele valmis pannud korraliku, 809-kilomeetrise tööpäeva. Eesti tsiklimehed Toomas Triisa ja Mart Meeru, kes kasutavad Dakaril Hollandi tiimi Honda HT Rally Raid tsikleid Honda CRF 450 DakarX, läbisid avapäeva probleemideta.

Triisa on avapäeva järel 57. kohal ja kaotab liider Joan Barredale (Honda) 25.43, Meeru on 118 kohal, kaotust liidrile on 46.16. Autode arvestuses on esikohal portugallased Carlos Sousa ja Miguel Ramalho (Haval), edestades Mini sõitjaid Orlando Terranovat ja Nasser Al-Attiyahit vastavalt 11 ja 47 sekundiga. Veokite klassis juhib Venemaa kolmik Airat Mardejev - Aidar Beljajev - Airat Israfilov Kamazil, quadracer'itel tšiillane Ignacio Casale Yamahal.

Triisa ja Meeru startisid pühapäeval Rosariost kella poole kuue ajal hommikul ja olid umbes 12 tunni pärast San Luisis, kus asub esimese päeva järgne laager. Hommikul sõideti 405 kilomeetrit peaasjalikult mööda suuremaid maanteid ülesõitu ja siis ootas ees 180-kilomeetrine katse. Katse oli oma iseloomult kiire ja kruusal ning tugeval pinnasel ning sõideti Sierra de Cordoba mäeaheliku lähistel. Katse lõpuks tõusid võistlejad pisut üle 2000 meetri kõrgusele merepinnast. Katse lõpust oli veel sõita 224 kilomeetrit ülesõitu, enne kui jõuti selle päeva laagrisse San Luisis. 

Toomas Triisa: «Ärevus oli suur. Tagant alustades oli palju tolmu ja kohati üsna keeruline kivine rada. Kuid kõik sujus hästi ja meeleolu on hea nii mul kui Mardil. Homme taas uus päev, mil saame esmase maitse kätte ka liivadüünides, saab olema raske päev, kui sooja lubab kuni 40 kraadi.»

Asja ei tee lihtsamaks ka korralik kuumus, võistluste piirkonnas oli 30-kraadine kuum ilm ja ennustus lubab sama kuuma kui isegi mitte kuumemaid kraade ka järgnevateks päevadeks. Päevad Dakaril jagunevadki suures plaanis võistlejatele kolmeks osaks, esmalt start laagrist ja ülesõit katsele, siis katse ning seejärel katselt sõit laagrisse, kus ööbitakse ja hooldatakse sõiduvahendid. Osadel päevadel on siiski kas start või finiš laagris. Peale laagrisse jõudmist saavad sõitjad kätte järgmise päeva rajalegendi, mis tuleb läbi töötada ja see tähendab, et magama saavad sõitjad üsna hilja.

Esmaspäeval ootab tsikliklassis sõitjaid ees 724 kilomeetrine tööpäev. Esmalt sõidetakse San Luisist 304 kilomeetri kaugusele, kus antakse start teisele Dakari katsele, mille pikkuseks on 359 kilomeetrit. Katse finišist tuleb sõita veel 62 kilomeetrit, misjärel jõuavad sõitjad San Rafaeli linna, kus on selle päeva laager. Katse kulgeb ümber Sierra Nevada mäeahela ja taas tõustakse ca 2000 meetri kõrgusele. Suurem osa katsest sõidetakse kõvemal pinnasel mägistel teedel, kuid sekka tuleb ka sõitu kivisemal pinnasel ja liivas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles