Dakari teise maratonkatse distantsi lühendati, Eesti sõitjad läbisid päeva kindlalt

Mariel Gregor
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eestlased Toomas Triisa ja Mart Meeru Boliivias.
Eestlased Toomas Triisa ja Mart Meeru Boliivias. Foto: dakar.com

Pärast puhkepäeva startisid mootorratturid Dakari rallil pühapäeva hommikul kell 4.30 Boliivia poole.

Boliivia on uus riik Dakaril, kokku on Dakar kõikide aastate jooksul alates 1979. aastast läbinud 28 riiki. Autod ja veoautod Boliiviasse ei sõida, nemad tegid ringi Salta ümbruse mägedes. Mootorratturitele ja quadidele oli see tänavuse Dakari teise maratonkatse esimeseks osaks.

Algselt oli planeeritud rohkem kui 400 kilomeetri pikkune katse, kuid tugevate vihmasadude tõttu oli rada muutunud kohati läbimatuks ja nii lühendati pühapäevase katse esimest osa ja võistlejad startisid alles kolmandast kontrollpunktist. See tähendas, et selle katse esimese osa pikkus kahanes 232 kilomeetri pealt 130 peale. Pühapäevasel katsel oli taas neutralisatsiooniala, kus küll aega ei võeta, kuid peab olema õigeks ajaks teise osa stardis. Teise osa pikkuseks oli 161 kilomeetrit. Seitsmenda katse tegi taas keerulisemaks kõrgus, katse sõideti 3000-4000 meetri kõrgusel merepinnast. Ööseks jäid sõitjad laagrisse Uyuni'sse, mis asub 3600 meetri kõrgusel merepinnast. Maratonkatsele omaselt ei ole neil meeskonda abistamas, kõik tuleb ise tsikli juures ära teha. Dakar Team Estonia sõitjad Toomas Triisa (Honda) ja Mart Meeru (Honda) harjutasid ennast kõrguste ja hõreda õhuga enne Dakarile minekut Sportingmed'i kabinetis hüpoksia treeningutega.

Kui Triisa tsikli mootor vahetati ära peale viiendat katset, mis oli talle mäletatavasti ränkraske, siis Meeru tsikli mootor vahetati sarnaselt kõigi teiste Honda HT Rally Raid meeskonna sõitjate mootoritega ära puhkepäeval. Tegu on kindluse mõttes tehtud sammuga. See tõi küll kaasa 15-minutlise ajatrahvi ja liikumise Super Production klassist kõige kõvemasse, Elite klassi, kuid annab sõitjale teiseks nädalaks sisuliselt uue mootorratta. Sama lahendust kasutavad paljud võistlejad, nii erasõitjad, kui tippmehed.

Seitsmendal katsel oli Triisa koht 29. ja kaotust katse võitnud Joan Barredale (Honda), oli 26.54. Meeru oli katsel 69. (+1.04.10). Katsel oli tsiklitest teine Marc Coma (KTM), kes kaotas Barredale 4.03 ja kolmas Cyril Despres (Yamaha), kaotusega 5.35.

Peale seitsmendat päeva on Meery koht üldarvestuses 44. ja Triisal 64. Kaotused liider Marc Coma'le vastavalt 9.24.44 ja 17.07.31. Teisel kohal on Barreda (+38.14) ja kolmas Jordi Viladoms KTM'i rattal (+1.16.03)

Mootorratturid ja quadisõitjad alustavad tänast päeva Boliivias kell kuus kohaliku aja järgi. Esmalt sõidetakse 24-kilomeetrine ülesõit. 462-kilomeetrine katse kulgeb taas 3000-4000 meetri kõrgusel merepinnast. Katse jookseb ümber ja üle maailma suurima, 10 582-ruutkilomeetrise pindalaga soolavälja Sakar del Uyuni. Katse lõppeb Boliivia ja Tšiili piiril, misläbi tullakse üle Andide tänavuse Dakari kolmandasse riiki, Tšiilisse ja päev lõppeb juba suures Dakari laagris Calama's.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles