Korraliku kukkumise üle elanud Triisa kaotas Dakari rallil legendi

Madis Kalvet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toomas Triisa pärast 10. katset.
Toomas Triisa pärast 10. katset. Foto: Honda HT Rally Raid

Peale Vaikse ookeani äärde jõudmist hakkas selle aasta Dakari ralli liikuma Tšiilis lõuna poole, et olla 18. jaanuaril Valparaisos finišis. Kuid enne seda ootab sõitjaid ees veel palju raskeid katsumusi, millest üks oli kindlasti ralli kümnes, 688 kilomeetri pikkune võistluspäev. Katset oli selles päevas kokku 631 kilomeetrit ja sõitjad lõpetasid päeva Tšiili sadamalinnas Antofagasta.

Katse sõideti taas korralikus kuumuses ja pinnase poolelt pakkus see nii liivadüüne, liivast pinnast kui ka kivist pinnast. Ka sellel katsel puutusid sõitjad kokku ka nn. fesh-fesh'iga, nagu seda nii Aafrikas kui ka Lõuna-Ameerikas kutsutakse. Tegu on siis väga peenikese liivaga kaetud pinnasega, mis tekitab sealt läbi sõites korraliku tolmupilve. Lisaks sellele on see väga pehme.

Kaugemalt vaadates jätab see kõvema liivapinnase mulje, kuid sellele jõudes on lihtne sinna kinni jääda. Fesh-fesh'i ohvriks langes ka Dakar Team Estonia sõitja Toomas Triisa (Honda), kes sõitis katsel läbi päeva TOP 20 piiril. Katse viimases osas aga kukkus ta selles peenikeses liivas, kuid õnneks suutis jätkata ja katsel 29. koha kirja saada, kaotust katse võitnud Joan Barredale (Honda) kogunes 52.12

«See oli päris korralik õhulend üle lenksu. Ise õnneks viga ei saanud ja tsikkel jäi ka korda. Mis aga minema lendas oli roadbook, ehk siis legend, mille järgi me siin liigume nii katsel kui ülesõidul. See tähendas, et viimased 70 kilomeetrit katsest tulin teiste jälje järgi,» rääkis Triisa peale katset Antofagastas.

Mart Meeru (Honda) lõpetas katse 45. kohal (+1.19.04) ja sai päeva ilma suuremate muredeta õhtusse. Peale kümnendat päeva on Mart Meeru 42. kohal (+13.17.40) ja Toomas Triisa 55. kohal (19.19.29). Tsiklite liider on jätkuvalt Marc Coma (KTM), kelle edu Barreda ees on 44.24 ja tiimikaaslase Jordi Viladomsi ees 2.02.03.

Dakar üheteistkümnes võistluspäev on taas korraliku pikkusega. Antofagastast El Salvadori kulgeval päeval on kokku pikkust 749 kilomeetrit, millest katset on 605 kilomeetrit. Esimene võistleja lahkub laagrist kell 5.15 ja jõuab uude laagrisse umbes 14.45 paiku. Paljude kogenud Dakari sõitjate meelest on tegu tänavuse Dakari ühe keerulisema katsega, mis võib kokkuvõttes palju määrata. Katse läbib Atacama kõrbe, mis on maailma üks kuivemaid paiku. Enamus katsest on kivisel pinnasel, mida Tšiilis Vaikse ookeani rannikul jagub kuhjaga. Lisaks ka 120 kilomeetri jagu liivadüüne ja kõik see teeb navigeerimise üsna keeruliseks. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles