Vormel-1 sarjas võetakse kasutusele uutmoodi karistus

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Seni oli vormel-1 sarjas kasutusel vaid boksist läbisõidukaristus, mida pildil kannab maailmameister Sebastian Vettel.
Seni oli vormel-1 sarjas kasutusel vaid boksist läbisõidukaristus, mida pildil kannab maailmameister Sebastian Vettel. Foto: SCANPIX

Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) mootorispordinõukogu võtab tänavusel vormel-1 hooajal kasutusele uut tüüpi ajatrahvi.

Kui seni määrati sõitjatele vaid boksist läbisõidukaristus ning varem on sarjas kasutatud ka kümnesekundilist stop-and-go-karistust, mille jooksul mehaanikud ei tohtinud auto juures midagi teha, siis uuest hooajast on võistluste žüriil võimalik määrata reeglite rikkujale viiesekundiline karistus. Sõitja kannab seda oma boksiruudus ning nende viie sekundi jooksul ei tohi mehaanikud auto juures midagi teha. Seejärel on aga töö lubatud.

Samuti ei tohi autot enam pärast ruudulise lipu langemist raja äärde jätta, et kütust kokku hoida. Eelmisel hooajal võis mitut puhku näha, kuidas sõitja parkis lõpujoone ületamise järel just sel eesmärgil auto raja äärde, olles kütusepaagi pea tilgatumaks sõitnud. Edaspidi on selline kütusesäästmine keelatud.

FIA kolmas oluline muudatus puudutab kõikvõimalike rehvisoojendusvahendite keelamist, kuid see reegel jõustub alles alates 2015. aastast. FIA on ka varem üritanud rehvisoojendeid keelata, kuid seni on see otsus takerdunud rehvitootjate vastuseisu tõttu turvalisusküsimuste taha.

Otsused ootavad veel meeskondade ametlikku nõusolekut.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles