Kas Vettelil pole lootust? Kas Räikkönen parem kui Alonso?

Jaan Martinson
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Repro

Pühapäeval stardib Melbourne’is järjekordne F1 hooaeg. Autod on uued, soosikud endised. Peamine küsimus kõlab: kes tuleb maailmameistriks? Sebastian Vettel? Kimi Räikkönen? Fernando Alonso? Jenson Button? Lewis Hamilton? Nico Rosberg? Felipe Massa? Peaküsimuse kõrval on ka muud huvitavat, millele vormelifännid vastust tahavad.

Kas Vettel ja Red Bull tuleb maha kanda?

Red Bulli ja sellega ka neli järjestikkust meistritiitlit võitnud Sebastian Vetteli võimalustele on juba vaikselt kriips peale tõmmatud. Auto ei liigu ja kui liigub, siis aeglaselt. Mis tähendab, et meeskond on uue sõiduvahendi konstrueerimisega puusse pannud, nagu ka Renault mootori valmistamisega.

Ent kas kevade hakul saab teha suuri järeldusi selle kohta, mis juhtub hilissügisel? Saati kui ühtki sõitu pole veel peetud? Red Bull ei kavatse ju käega lüüa, vaid autot arendada ning Vettel on varemgi võimsa lõpuspurdiga tiitleid võitnud.

«Alles Melbourne'is näeme, kui kaugel rivaalidest oleme,» tõdes Vettel, kuid lisas, et lootust on vähe ning autod saavad vaid koomiksites ruttu kiireks.

Kui keegi esimeste etappidega vahet sisse ei rebi, vaid punktid jaotuvad ühtlaselt ning üht-teist langeb ka Vetteli saagiks, püsib tiitlikaitsja lootus pikalt.  

Kas Räikkönen või Alonso?

Ilmselt ei teata Ferrariski, kuidas asjad kahe maailmameistri Fernando Alonso ja Kimi Räikköneni vahel sujuma hakkavad. Bossid teatasid, et kõike tuleb teha tiimi eduks ja hüvanguks, kuid piloodid võtavad meeskonnakaaslast kui tavalist rivaali. «Võitleme Alonsoga nagu igal aastal. See, et kuulume ühte tiimi, ei muuda midagi,» kinnitas Räikkönen. «Austame teineteist, kuid üritame olla eespool.»

Huvitav, kas Ferrari senine esipiloot Alonso hakkab vajadusel Räikköneni abistama või vastupidi või saadetakse timikorraldused kus see ja teine? Võib loota, et need mehed pakuvad publikule vigeima lahingu läbi aegade.

Kas autod peavad vastu?

Pilti, kus sajaserv on suitsevate vormelitega pikitud, pole ammu nähtud. Viimastel aastatel on autod olnud äärmiselt vastupidavad ning katkestamisi tuli ette harva. Ent Melborne'is võtavad joonele uued sõiduvahendid, mida tiimid pole just ülemäära palju testida saanud ning mõne ekspedi hinnangul ületavad esimestel etappidel lõpujoone vaid üksikud.

Näis, kuidas läheb ja kuidas autode kestmine või mittekestmine tiitliheitlust mõjutab ehk nagu ütles kunagi maailmameister Keke Rosberg: selleks, et finišeerida esimesena, tuleb esiteks finišeerida.

Kas võidusõit on võidusõit?

Keegi ei oska öelda, milline hakkab võidusõit uute autodega välja nägema. Kas 100 kilost kütusest piisab täiega kihutamiseks kuni lõpuni? Kuidas uus auto rehve kulutab ning autode uus aerodünaamika ja ERS-süsteem möödasõite võimaldab?

Ferrari pealik Luca Di Montezemolo kartis, et võidukihutamise asemel hakkab toimuma taksojuhtide kulgemine: «Varem tuli mõelda rehvidele, nüüd lisaks arvestada ka kütusekulu. Publik ei pruugi mõista, mis toimub: kas liider on ka tegelikult liider või peab kohe vahetama minema või saab tal kütus otsa.»

Kes tõuseb tagareast esiritta?

Kolm viimast hooaega on eesotsas olnud teada-tuntud tegijad, viimane sähvatus tuli neli aastat tagasi, kui Sebastian Vettel esmakordselt maailmameistriks krooniti. Kas tänavu serveerib keegi mingisugusegi üllatuse?

Kas Felipe Massa, kel on istumise all kiire Williams, sekkub heitlusse tiitli või vähemalt poodiumikoha nimel? Või äkki teeb seda Massa tiimikaaslane Valtteri Bottas? Kas Daniel Ricciardo suudab ahistada Red Bulli esisõitjat Vettelit? Kui kiire on McLareni teine piloot Kevin Magnussen? Kas Daniil Kvjat on nii kõva, kui arvatakse? Kas keegi noortest paistab sedavõrd silma, et suured tiimid hakkavad tema pärast võitlema?

Kas Mercedes võidab lõpuks midagi?

Mercedesest on suisa kahju. Raha põleb nagu aurulaeva katlas, kuid tulemust ei ole. Neli aastat ponnistusi ja vaid üks poodiumikoht hooaja kokkuvõttes – mullu oldi konstruktorite karika arvestuses teised. Nii väärika tiimi jaoks on seda ilmselgelt vähe.

Melbourne'is läheb Mercedes starti soosikuna. «Kõik, kes kasutavad Merceese mootorit, on kiired – Mercedes, Williams, McLaren, meiegi,» kinnitas Force India piloot Nico Hülkenberg.

Kuid siit kerkib kaks haruküsimust: kas Mercedes püsib teistega võrreldes kiire sügiseni ning kas tiimi esipiloot Nico Rosberg suudab pingetele vastu pidada?

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles