Mercedes kiire ja Red Bull siiski tegija

Jaan Martinson
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lewis Hamilton (44) tegi grand slam’i ehk võitis ajasõidu, sai kirja kiireima ringiaja ja juhtis Malaisia GPd algusest lõpuni.
Lewis Hamilton (44) tegi grand slam’i ehk võitis ajasõidu, sai kirja kiireima ringiaja ja juhtis Malaisia GPd algusest lõpuni. Foto: Reuters/ScanPix

Nüüd, kus kaks F1-sarja võidukihutamist on seljataga, võib hakata tegema esialgseid järeldusi. Valdav osa hooajaeelsetest ennustustest läks täppi – eelkõige see, et Mercedes on kiire ja kes tahab tšempioniks tõusta, peab alistama vastavalt Austraalia ja Malaisia GP võitnud Nico Rosbergi ja Lewis Hamiltoni. Ent Red Bull ja tiitlikaitsja Sebastian Vettel pole kaugeltki kehvad ning hingavad Mercedesele kuklasse. Felipe Massa seevastu on ka Wil­liamsis teine number.

Hooaja teine GP-etapp oli taas Mercedeste pidu. Hamiltoni auto pidas seekord lõpuni vastu ja veeres esimesena üle lõpujoone. Kaks nädalat tagasi triumfeerinud Rosberg oli teine, kuid juhib MM-sarja. Vettel, kelle autot vähesed konkurentsivõimeliseks pidasid, sai kolmanda koha ning kavatseb suurde mängu sekkuda, nagu ka neljandaks tulnud Fernando Alonso.

Suured ikka suured

Kes olid mullu konstruktorite karika kolm esimest? Red Bull, Mercedes ja Ferrari. Kes hõivasid Malaisias kolm esimest stardikohta? Õige! Mercedes, Red Bull ja Ferrari. Ehk siis: kõik jätkub vanaviisi. Kel raha, sel kiirus. Hooajaeelsetel testidel sai selgeks, et Mercedese mootor on teistest üle, kuid auto nobedus ei tulene pelgalt jõuallikast. Red Bull suutis Renault’ ja Ferrari Ferrari mootori keskmiselt paremini tööle saada ning nende autode ülejäänud konstruktsioon, eelkõige aerodünaamika, tagab edu väiksemate tiimide ees.

Mercedes sihib tiitleid

Talvised testid näitasid, et esmalt tuleb Mercedes, siis tühi maa ja alles seejärel ülejäänud. Nii ongi. Vahe pole küll mäekõrgune, kuid piisav, et rivaalid ohtlikuks ei saaks. Vähemalt esialgu. Mercedesel oligi viimane aeg tegusid teha, sest nelja eelneva F1 aasta jooksul on põletatud vaid raha ja saadud hooaegade kokkuvõtetes kõigest üks poodiumikoht – mullu tuldi konstruktorite karika arvestuses teiseks. Näis, kuidas edasi, sest rivaalid ei maga.

Red Bulli ei saa alahinnata

Mäletate jutte hooaja eel? Et Red Bull on lootusetult kehv ning kaotab esimestel etappidel võitjale ringiga, kui üleüldse finišisse jõuab. Isegi Vettel kuulutas eesmärgiks võitluse 10. koha ja väikeste punktide nimel. Vaid üksikud asjatundjad hoiatasid: nelja eelneva aasta tšempioni alahindamine on viga. Ja neil oli õigus: Red Bulli piloot on kahel esimesel etapil poodiumile kerkinud.

Liiga palju kulgemist

Paljud asjatundjad kartsid, et kütusekoguse vähendamise tõttu – seda saab kasutada vaid 100 kilo võidusõidu kohta – algab tõsine bensiinisäästmine ning kuna ka rehvid kuluvad jõudsalt, ei võta piloodid autodest viimast. Nii ja naa. Kihutamist võidu või kõrgemate kohtade nimel on, aga mitte stardist finišini. Aeg-ajalt paluvad tiimide bossid lülitada autod säästurežiimile ning ka juhid pigem rahulduvad käesolevaga, selle asemel et paari lisapunkti nimel eessõitjaga lahingut pidada.

Kedagi saadab ebaõnn

Ikka leidub mõni, kel ei lähe kohe mitte ja kes kaotab hooaja alguses totrate arusaamatuste tõttu hulga punkte. Tänavu näikse ebaõnnesõdur olevat Daniel Ricciardo.

Ricciardo sai Austraalias 2. koha, kui tulemus tühistati, kuna kütust voolas jõuallikasse lubatust kiiremini. Red Bull andis sisse protesti, ent vaevalt see rahuldatakse. Malaisias ei suutnud tiim auto ratast kinni kruvida ning Ricciardo langes 4. kohalt rivi lõppu, lisaks lükatakse ta kinnitamata rattaga sõidu eest järgmisel nädalal Bahraini etapil kümme stardikohta tahapoole.

Ilma nende jamadeta olnuks austraallane kahe etapi järel kindlalt 2. kohal, on aga punktideta.

Massa endiselt teine piloot

Võiks ju arvata, et lõpuks saab aastaid Ferraris Michael Schumacherile ja Fernando Alonsole vett kandnud Felipe Massast esipiloot, kui ta kogenud mehena Williamsisse istub, tiimikaaslaseks poisike Valtteri Bottas. Tühjagi! Malaisias hõikas meeskond raadio teel Massale: «Bottas on sinust kiirem, lase ta mööda!»

Täpselt sama teksti kuulis vaene mees ka Ferraris, ainult siis olid kiiremate nimed teised. Seekord julges Massa tiimi korraldust ignoreerida ja hoidis Bottast selja taga. Huvitav, miks temast Ferraris meest polnud?

Malaisia GP

1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:40.25,974, 2. Nico Rosberg (Mercedes) +17,3, 3. Sebastian Vettel (Red Bull) +24,5, 4. Fernando Alonso (Ferrari) +35,9, 5. Nico Hülkenberg (Force India) +47,1, 6. Jenson Button (McLaren) +1.23,6, 7. Felipe Massa (Williams) +1.25,0, 8. Valtteri Bottas (Williams) +1.25,5, 9. Kevin Magnussen (McLaren) +1 ring, 10. Daniil Kvjat (Toro Rosso) +1 ring.

Seis pärast kaht etappi: 1. Rosberg 43, 2. Hamilton 25, 3. Alonso 24, 4. Button 23, 5. Magnussen 20, 6. Hülkenberg 18, 7. Vettel 15, 8. Bot­tas 14, 9. Räikkönen 6, 10. Massa 6.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles