Martin Rumpi avasõit läks ajasõidu taktika nahka

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Martin Rump.
Martin Rump. Foto: Renault

Itaalias, Imola ringrajal algas tänavune Vormel Renault ALPS sari, kus mitmed Vormel Renault 2.0 Eurocup sarja sõitjad samuti valitud etappidel kaasa teevad. Tänavu Fortec Motorsport meeskonnas sõitva Martin Rumpi jaoks oli see esimeseks võistluseks uues meeskonnas. Laupäeval sõideti kvalifikatsioon ja esimene võistlussõit. Olud olid märjad ja etteruttavalt võib öelda, et ilmaolud määrasid ära palju.

Kvalifikatsioon sõideti kahes grupis, esimene kvalifikatsioonigrupp sõitis veel vihmarehvidega, kuid kui rajale tuli teine grupp, teiste hulgas ka Martin Rump, hakkas rada kuivama ja kvalifikatsiooni käigus vahetati vihmarehvid kuiva ilma rehvide vastu. Kvalifikatsioonis sõideti välja mõlema sõidu stardikohad, paremuselt esimene ringiaeg määras ära esimese sõidu stardikoha ja paremuselt teine ringiaeg teise sõidu stardikoha. Esimeses arvestuses oli Rumpi aeg oma grupi 12. ja kohe grupi peale kokku 23., teises aga 6. ja kokku 11.

«Meie kvalifikatsiooni tulemus läks kahjuks taktika nahka, sõidu käigus hakkasid kõik rehve vahetama, meie jäime sellega liiga viimasele hetkele. Nick de Vries sõitis kvalifikatsiooni parima aja välja siis, kui läksime rehve vahetama. Teisalt oli meil ka ebaõnne, sest sain ühe ringi teha, kuid siis polnud veel rehv õigel töötemperatuuril. Meil oli küll aega neljaks ringiks, kuid minu teisel ringil sõitis tiimikaaslane välja ja sõit katkestati punase lipuga. Selle ringi sektoriaegadest oli näha, et see aeg oleks olnud väga hea. Kuid see on meile õppetunniks ja kogemuseks, mida sellelt nädalavahetuselt ka saada soovin,» rääkis Rump.

Laupäevases võistlussõidus oli Martin Rumpi stardikoht 23., mis tähendas starti väga tiheda liikluse keskel. Kahjuks lõppes sõit katkestamisega avaringil. «Start oli enam-vähem, kahest esimesest kurvist sain hästi läbi ja sealt edasi suutsin korralikult kohta parandada. Kuuendast kurvist välja kiirendades aga tegi konkurent ees spinni ja jäi raja keskele. Ta üritas sealt raja äärde tulla ja tuli mulle ette. Üritasin teda vältida ja tõmbasin paremale, kuid läksin seinale liiga lähedale ja vigastasin vastu seina autot. Kahjuks jäi sõit pooleli. Homme (täna - toim) lähen rajale 11. stardikohalt, mis on kõvasti parem ja proovime uuesti. Homme (täna - toim) peaks rada kuiv olema, ma pole siin kuivaga sõitnud, mis on taas uus kogemus, aga seda me siia hankima tulimegi,» võttis Rump esimese sõidu kokku.

Imola teine sõit algab pühapäeval kell 15.15 Eesti aja järgi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles