Vormelitüli: Mercedes nõuab Red Bullile nahaalsuse eest karmimat lisakaristust

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Red Bulli tehnikadirektor Adrian Newey (paremal) ja Red Bulli tiimijuht Christian Horner (vasakul) vestlevad FIA apellatsioonikohtu istungi vaheajal FIA võidusõidudirektori Charlie Whitingiga.
Red Bulli tehnikadirektor Adrian Newey (paremal) ja Red Bulli tiimijuht Christian Horner (vasakul) vestlevad FIA apellatsioonikohtu istungi vaheajal FIA võidusõidudirektori Charlie Whitingiga. Foto: SCANPIX

Mercedese vormel-1 meeskonna jurist Paul Harris leiab, et Rahvusvahelise Autoliiduga (FIA) kohtus kütuseandurite pärast vägikaigast vedavat Red Bulli meeskonda tuleks nahaalse apellatsiooni eest algsest veelgi karmimalt karistada.

FIA võttis Red Bulli sõitjalt Daniel Ricciardolt hooaja avaetapil Austraalias saadud teise koha punktid, sest tehnilises kontrollis selgus, et auto küljes olnud kütuse vooluhulga andur ei vastanud nõuetele. Harris märkis, et asja apellatsioonikohtusse andnud Red Bullil puuduvad selleks vettpidavad põhjendused, ning viitas sellele, et FIA spordikoodeksi järgi on ala katusorganisatsioonil õigus määrata niisugusel korral algsest veelgi karmim karistus.

Seejuures surus just Harris omal ajal läbi muudatuse, mis lubab teistel vormel-1 võistkondadel niisugustel juhtudel oma arvamusega apellatsioonikohtu poole pöörduda. Harris meenutas 2005.aastat ja BAR-Honda võistkonna juhtumit – kütusepaagiga seotud pettuse tõttu algselt vaid San Marino etapilt eemaldatud tiim jäeti lõpuks eemale veel kahelt osavõistluselt ning neile määrati poole aasta pikkune tingimisi võistluskeeld. Tema arvates tagaks lisakaristus selle, et niisuguseid rikkumisi enam ei toimuks.

«Kui aus olla, siis kogu lugupidamise juures tekitab meile muret, et Red Bull on näidanud reeglite täitmise suhtes üles niivõrd sihilikku ja tahtlikku ükskõiksust. On tõsine oht, et nad teevad seda uuesti,» lausus Harris oma avalduses. «Meie asi on tagada, et seda ei juhtuks. Kõigile peavad kogu eesootava hooaja jooksul kehtima võrdsed tingimused.» Harris kõneles apellatsioonikohtus nii Mercedese, Lotuse, Williamsi, McLareni kui ka Force India volitusel.

«Pakume välja variandi, mis peaks tagama selle, et Red Bull ei eira rohkem FIA korraldusi – kohus kaalugu nende rikkumise ränka astet ning kehtestagu lisakaristus, milleks võiks olla hooaja lõpuni kestev tingimisi võistluskeeld. See peaks olema neile piisavaks hoiatuseks,» lisas Harris.

FIA seadusliku esindaja Jonathan Taylori sõnul pole Red Bull esitanud mingeid täiendavaid tõendeid, mis võiks neile kohtus edu tuua, ehkki tiim ise on viimastel päevadel rääkinud uute mõjuvate asjaolud ilmnemisest. Red Bulli poolne võtmeargument on see, et FIA tehnilised direktiivid, sealhulgas 1. märtsil välja antud dokument ametliku nimetusega TD/016-14, mis lubab kütuse vooluhulga mõõtmises kasutada vaid FIA poolt välja antud ja sertifitseeritud andurit, ei ole võistkondade jaoks seaduslikult siduvad. Taylori kinnitusel puudub selliseks arvamuseks igasugune alus.

Red Bulli jurist Ali Malek kordas kohtule, et Red Bulli hinnangul oli tiimil õigus FIA pakutud andur asendada, sest see ei töötanud ega tööta praeguseni korralikult. «Ainus tõendusmaterjal, mille kohaselt Daniel Ricciardo auto ületas kütuse lubatud vooluhulga piiri, on saadud FFMi (kütuse vooluhulga anduri – toim) abil. Meie hinnangul on olemas selged märgid, et FFM ei ole usaldusväärne mõõteriist,» lausus Malek.

Eile Pariisis kogunenud FIA apellatsioonikohus peaks esialgse kava järgi oma otsuse langetama täna.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles