Tänak tahab tippralli võidu koju jätta

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak
Ott Tänak Foto: Tairo Lutter

«Kolm aastat oleme tundnud puudust, et meie oma kõige teravamat tippu pole stardis. Tegime selle nimel väga palju tööd, et Ott Tänak saaks seekord osaleda,» rääkis juuli keskel sõidetava Rally Estonia peakorraldaja Urmo Aava. Ford Fiesta R5 rallimasinaga sõitvast Tänakust peaks saama seekord Euroopa meistrivõistluste (ERC) etapiks oleva kihutamise tõmbenumber. Aava loodab, et Eesti esisõitjale pakuvad konkurentsi kõik kodused tipud ja ka vähemalt mõned sarja üldarvestuses kõrget kohta jahtivad sõitjad.

Koduse ralli tippsündmusel osalemine teeb rõõmu ka Tänakule endale. «Oleme tänavu kogenud palju negatiivset ja nüüd on aeg teha midagi positiivset. Rally Estonia on õige koht, kus lõpuks näidata R5 ralliautoga ka väga kiiret sõitu,» sõnas ta ja lisas, et ootab Eesti parimatel teedel kihutamist juba pikisilmi.

Rally Estonia lühikese ajaloo jooksul on Tänakut nähtud stardis vaid korra, 2010. aastal. 26-aastane rallimees möönis, et nendel teedel kihutamiseks pole tal just ülemäära palju kogemusi, ent see ei takista tal uskumast oma konkurentsivõimesse – seda enam, et tema kõrval istub mullu samas koos Georg Grossiga võidutsenud kaardilugeja Raigo Mõlder.

«Võit tuleb Eestisse jätta!» lausus Tänak kindlameelselt. «Ilmselt on paljud Eesti parimad sõitjad stardis tipptasemel autodega ja just eestlaste vahel tuleb lahe võistlus.» Tänak ei pidanud võimatuks stsenaariumit, et eestlased vallutavad kogu poodiumi, kuid samas manitses mütsiga lööma mineku mentaliteedi eest.

Tänaku ja Mõlderi hooaja tähtsaimad eesmärgid on siiski seotud MM-sarjaga. Rally Estonia ongi hea võimalus lihvida omavahelist koostööd ja MM-rallidega võrreldes veidike pingevabamas õhkkonnas kihutades enesekindlust koguda. Kindlust ja õnnestumisi on eestlastele väga vaja – hooaja eel räägiti Tänaku ja Mõlderi tiitlivõidust WRC2 klassis, kuid seni asuvad nad kokkuvõttes 9. kohal.  

«Oleme Raigoga palju töötanud, kuid kindlasti on veel ka väga palju õppida. Täiesti rahul ma veel pole,» tõdes Tänak ja viitas sellele, et oma eksimus sai viimati saatuslikuks Portugali rallil. «Pärast seda olen muretsenud rohkem tehniliste probleemide pärast. Mis parata, me ei saa praegust punktiseisu kuidagi muuta.»

Enne Rally Estoniat veel juuni lõpus Poola MM-rallil osalev Tänak tuleb kodumaal starti harjumuspäraselt D-Mac meeskonna värvides autoga, kuid MM-sarjas temaga tegeleva meeskonna asemel on mehaanikuteks eestlased.

Kuid kellega hakkab Tänak konkureerima? Aava ei saanud eile sellele küsimusele veel täpselt vastata, kuid avaldas lootust, et Eesti ralli tippsündmusel on stardis ka Karl Kruuda, Martin Kangur, Siim Plangi, Egon Kaur, Kaspar Koitla … seega kogu kodumaine koorekiht. Lisaks mainis Aava, et starti ooda­takse ka tugevad väliskülalisi, kuid nende nimedest veel rääkida ei saa.

ERC-sarjas on stabiilseid osalejaid vähe. Seni sõidetud viiel etapil on iga kord stardis olnud vaid prantslane Robert Consani. Sarja liider on aga soomlane Esapekka Lappi, neli võistlust on kirjas ka kokkuvõttes teisel ja kolmandal kohal oleval Craig Breenil ja Vassili Grjazinil.

Olenemata osalejate koosseisust saab Rally Estoniast suurejooneline üritus, mis jõuab Euro­spordi vahendusel väga suure teleauditooriumini. Kogu ürituse eelarve on 890 000 eurot, millest 290 000 kulubki Euro­spordi ülekande – mõlemast võistluspäevast tehakse pooletunnine kokkuvõte – ja selle kanali kaudu tehtavate reklaamide katteks.

Aava tegi sügava kummarduse Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusele, mille töötajad suutsid Eurospordiga läbirääkimistes jõuda selleni, et Eestis sõidetav ralli saab mainekas spordikanalis ERC-sarja võistlustest parima meediakajastuse. Lisaks saavad ralli korraldajad varasemast suuremat tuge riigilt ja Tartu linnalt.

Kultuuriministeeriumi asekantsleri Tõnu Seili sõnul toetab riik julgeid inimesi, kes julgevad suurelt mõtelda – ERC-sarja etapi korraldamine kuulub vaieldamatult selliste ürituste hulka. Seda enam, et tegemist pole ühekordse projektiga, vaid Aava loodab oma meeskonnaga tippsarjas kanda kinnitada. «Tänavu peab korraldus olema nii heal tasemel, et osalejad tahaksid siia tagasi tulla ja et ka tänavu kõrvale jääjad oleksid sellest huvitatud,» rääkis Aava. «Võiksime saada kunagi Eesti jaoks sama oluliseks, kui Jyväskylä ralli Soomele!»

Kuigi hooldusala ja võistluskeskus asuvad sarnaselt eelmiste aastatega Otepääl Tehvandi staadionil, on seekordse ralli sisuline keskus Tartu – selles linnas sõidetakse kogu võistluse üheks publikumagnetiks peetav Toomemäe linnakatse. Seal toimuvad õhtused kontserdid ja samas on ka kinnine parkla, kus rallimasinad öösiti seisavad.

Kuna tegemist on ERC-sarja võistlusega, peetakse korraga maha justkui kaks rallit. Põhivõistluse pidulik start antakse neljapäeva, 17. juuli õhtul ning kahe järgmise päevaga läbitakse 235 kilomeetrit kiiruskatseid. Eesti meistrivõistluste arvestuses sõidetakse aga ainult laupäeval ehk ralli viimasel päeval. «Neile, kes pole varem nii pikka rallit sõitnud, kujuneb pikem variant eriliseks kogemuseks ja katsumuseks,» nentis Aava.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles