Kõrge õppis oma autot tundma ja tegi puhta töö

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Timmu Kõrge ja Erki Pints kasutasid kiireks sõiduks ka teepervesid.
Timmu Kõrge ja Erki Pints kasutasid kiireks sõiduks ka teepervesid. Foto: Karli Saul

«Tunnen, et olen selle autoga sõitmise enda jaoks selgeks saanud. Juba enne starti tulekut oli enesetunne kindlam ja meel parem ning seda kinnitas ka võistlus,» lausus Viru rallil võidutsenud Timmu Kõrge. Koos kaardilugeja Erki Pintsiga leidis ta Rakvere ümbruse teedel kihutades sellise hoo, millele konkurendid ei suutnud midagi vastu panna.

«Paranenud on arusaamine, kuidas auto ühes või teises olukorras käitub – kiirus, pidurdusmaad… Kodus istudes seda kõike selgeks ei saa, selleks tuleb ikkagi sõita,» rääkis Kõrge Ford Fiesta R5 ralliautoga kohanemisest. See on võtnud aega, kuna sõitmisvõimalus tekib peamiselt vaid võistlustel. Näiteks Harju ralli ja Viru ralli vahele jäänud nädalate jooksul ei teinud ta võistlusautoga ühtegi sõidutreeningut. «Enne starti sõitsin kümmekond kilomeetrit testikatset ja kohe starti!» nentis ta.

Harju rallil ei suutnud Kõrge püsida N-rühma masinaga sõitva venelase Aleksei Lukjanuki tempos. Rakveres sai ta aga esimese päevaga kätte väikese edu ja jätkas vahe suurendamist ka laupäevahommikuste kiiruskatsetega.

«Laupäeva hommikul oli esimene kiiruskatse väga kiire ja arvasime, et Lukjanuk võtab seal meilt sekundeid tagasi, kuid endalegi üllatuseks saime hoopis ise vahe sisse teha ja sealt juba edasi tõusvas tempos jätkata,» selgitas Kõrge. «Ühel kiiruskatsel tuletasime aga endale meelde, mis juhtub siis, kui sõita nii kiiresti, kui tegelikult sõita ei saa – seejärel võtsime natuke hoogu maha, et ikkagi teel püsida. Päris kraavi me ei sõitnud, aga ühe heinapalli lükkasime küll teele.»

Kõrge võitis 11st kiiruskatsest kaheksa, kaasaarvatud meistrivõistluste arvestuses punkte juurde andnud viimase kiiruskatse.

«Väga palju varu enam ei jäänud. Mõnikord läheb juba kurvis sõidutrajektoor liiga pikaks ja auto kandub sõidujäljest välja – see näitab, et ei saa minna liiga kiireks,» nentis Eesti meistrivõistluste arvestuses kindlalt liidrikohta hoidev Kõrge. «Tervikuna peaks aga arenguruumi veel olema.»

Vaatamata üldvõiduta jäämisele oli N-rühma võitnud Lukjanuk ralliga rahul. «Timmu on oma autoga juba harjunud, pealegi sobisid siinsed teed R5 masinale paremini,» tõdes Mitsubishi Lanceriga kihutanud mees. «Kiiretel lõikudel olime paremad, kuid aeglasematel ja keerulisematel teedel jäime alla. Samas olin teistest N-rühma masinaga sõitjatest kiirem, kuid ka see ei tulnud kergelt – rada oli keeruline ja olukord võis muutuda iga hetkega.»

Lukjanuk kavatseb tänavu osaleda kõikidel Eesti meistrivõistluste etappidel ja võidelda oma klassi meistritiitli eest. Lisaks osaleb ta ka Venemaa meistrivõistlustel. «Eestis on sportlik konkurents hoopis teisel tasemel, kuid ka Venemaal on raske sõita. Meie eesmärk on võita mõlemad tiitlid,» võrdles Lukjanuk. «Nende võitudega saaksime minna juba tõsisemate sponsorite jutule. Motivatsioon on mul väga kõrge ja tunnen, et olen võimeline kerkima kõrgemale tasemele.»

Just Lukjanuki temponi jõudmine on eesmärgiks Virumaal kolmanda koha saanud Siim Plangile. Ta on arvestanud, et venelane edestab teda 0,2 sekundit kiiruskatse kilomeetri kohta. «Meie tulemusi eristavad vähesed asjad – mõned kurvide läbimised ja pidurdamised,» leidis ta ja lisas, et seekordne võistlus tekitas hinges rahulolu. «Valisime enda jaoks tempo, millega alustasime, ja tulime sellega lõpuni välja. Võib-olla võtsin kahel viimasel kiiruskatsel hoo natuke liiga maha, ent samas polnud mul enam nagunii midagi püüda.»

Viru rallil elati üle ka üks väga ärev hetk. Harri Rodendau juhitud auto maandus pärast trampliini esiosale ja rullus üle katuse. Juht pääses kergemalt, kuid tema kaardilugeja Tom Rist viidi haiglasse, kus tal tuvastati nimmelüli murd. Arstide sõnul neuroloogilisi komplikatsioone polnud ning ta viidi edasiseks raviks Tallinna.

Viru ralli

1. Timmu Kõrge / Erki Pints, 2. Aleksei Lukjanuk / Aleksei Arnautov +29,1, 3. Siim Plangi / Marek Sarapuu +58,4, 4. Egon Kaur / Annika Arnek  +1.39,6, 5. Roland Murakas / Kalle Adler +1.43,3, 6. Rainer Aus / Simo Koskinen +2.04,4

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles