Sander Pärn: tahame näidata Poola MM-rallil konkurentsivõimelist kiirust

Madis Kalvet
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
James Morgan ja Sander Pärn.
James Morgan ja Sander Pärn. Foto: Timo Anis

Autoralli MM-sarja raames sõidetava Drive DMACK Fiesta Trophy sarja, kus 12 meeskonda sõidavad identsete Ford Fiesta R2 esiveoliste autodega, teine etapp sõidetakse sellel nädalavahetusel Poolas. Sander Pärn ja James Morgan stardivad etapile peale Portugali MM-ralli võitu sarja liidritena, kahe MM-etapi vahel on nad sõitnud kaks Eesti autoralli meistrivõistluste etappi. Eelmisel pühapäeval tehti Poolas enne MM-rallit testi- ja trennipäev. Pärna sõnul on nad Drive DMACK Fiesta Trophy sarja teiseks etapiks valmis, võrreldes Portugali teedega on Poola katsed Eestist pärit sõitjale tema hinnangul sobivamad.

«Tegime pühapäeval siin kohaliku meeskonnaga PZ Racing testi, kus kasutasime samasugust autot, millega neljapäeval Poola MM-rallil ka stardime. Meeskonnaga tekkis kiirelt hea klapp, sõitsime kokku 70 kilomeetrit. Tehnilise poole pealt oli meid nõustamas Eestist Indrek Tammvere, kelle meeskond CRC meile Eestis auto ette valmistab ja hooldab,» rääkis Pärn. Teeolud muutusid testi käigus just selliseks, nagu seda on oodata Poola MM-ralli käigus. «Tee läks lõpus korralikult rööpasse, mis oli väga hea, sest testi eesmärk oligi leida amortidele nendesse oludesse õige seadistus, sest see on ka ainus asi, mida selles sarjas auto juures seadistada saab. Saime paika seadistuse, mis nendel teedel ja oludes hästi töötab,» oli Pärn testiga rahul.

Nädala kahel esimesel päeval on Pärn ja Morgan Poolas rajaga tutvunud, täna oli tutvumise viimane päev. Katsed ise pakuvad Pärna sõnul väga erinevaid tingimusi ja sarnanevad paljuski Eesti teedega. «Need katsed, mida kahel esimesel päeval oleme näinud, on olnud väga huvitavad. On kiireid ja kitsaid lõike, mis vahelduvad laiemate osadega. Kohati Eestiga sarnane, reedesed katsed sõidetakse ka Leedus, mis oma olemuselt meenutavad Matsimäe katset Eestis. Harju Rally, kus see katse viimaseks oli ja kus võitsime oma klassi, näitas, et sellised tingimused meile sobivad. Poola katsed on pehmel ja liivasel pinnal, kuhu kindlasti tekivad rööpad,» rääkis Pärn teisipäeval. 

Võrreldes Portugali ralliga on Drive DMACK Fiesta Trophy sarja liidritel Sander Pärnal ja James Morganil Poolas eesmärk püüda lisaks etapivõidule ka kiiruskatse võitude eest antavaid lisapunkte.

«Portugali võit oli meile väga vajalik ja hea algus hooajale. Poolas tahame näidata konkurenstivõimelist kiirust, kuid tuleb arvestada ka sellega, et pehmemate olude tõttu tekib katsetele kindlasti rööbast ja mõned kohad lähevad üsna halvaks ning seal on autot lihtne ära lõhkuda. Seega on see taas korralik väljakutse, sõita kiirelt ja samas püüda autot tervena hoida,» selgitas Pärn nende eesmärke Poola MM-rallil.

Poola MM-ralli algab neljapäeval, 26. juunil kolme kiiruskatsega, millest kaks esimest on pikemad, päeva lõpetab ralli keskuseks olevas linnas, Mikolajkis olev 2,5 kilomeetrine publikukatse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles