Avarii teinud Kruuda: sisekurvis olnud post ja lipp ehmatasid

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Karl Kruuda masin pärast avariid.
Karl Kruuda masin pärast avariid. Foto: facebook.com

Poola MM-ralli teise päeva eelviimasel kiiruskatsel suurel kiirusel teelt välja sõitnud ja autoga neli või viis tiiru üle katuse käinud Karl Kruudal sai veidike vigastada parema käe ranne.

«Katki ilmselt pole, aga mõra võib sees olla küll, lisaks on käsi natuke lukustunud, kuid kael ja selg ei anna tunda,» rääkis Kruuda Postimehele. Kaardilugeja Martin Järveojaga kurtvat pisut just kaela valu, kuid midagi tõsisemat pole temagagi.

Tõrkuva autoga sõitnud Kruuda pidi konkurentsis püsimiseks võtma masinast viimast ning tehniliste andmete analüüs näitas, et õnnetuse hetkel liikus ta selles kurvis 5 km/h kiiremini, kui sama kiiruskatse eelmisel läbimisel. Rallimehe sõnul võis õnnetuse hetkel olla auto kiirus 140 km/h.

«Tegelikult oli hoog väga õige, kuid teeääres jooksis elektrikarjus, mille üks post oli teistest teele lähemal ning selle külge olid fännid kinnitanud lisaks lipu. Ilmselt see ehmatas mind natuke, igatahes kui ma kurvi sisenedes seda nägin, hakkasin autot sättima, et ma ei lõikaks liiga seest. Kui aga auto tõmbas end korraks sirgemaks, sattus tagumine ots pehmele pinnasele ja sealt jooksis see kraavi,» kirjeldas Kruuda juhtunut. «Arvasin veel, et kõik on korras, kuid tegelikult viskas sealt meie auto üle katuse.»

Kuigi katkestamine andis Kruuda hooaja üldkoha heitlusele tugeva löögi, leidis ta Poola rallist ka positiivset – lõpuks sai selgeks, miks tema Peugeot ei tahtnud korralikult töötada. Viga oli mootorit ümbritsevas elektrisüsteemis, kus ühenduskohad ei lasknud enam kõike vajalikku infot auto ajuni. Selgus, et ühenduskohad vajavad teatud aja järel vahetamist.

Selgus, et sama probleem oli eelmisel ERC-rallil ka samasuguse autoga sõitval Craig Breenil, kuid nad ei andud sellest õigeaegselt tehasele teada ning Kruuda masinal ei osatud seda ette näha.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles