ERC-sarja juhtiv tugev soomlane tuleb Rally Estoniale võitu noolima

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Esapekka Lappi.
Esapekka Lappi. Foto: Skoda Motorsport

Kuigi juulis toimuva Rally Estonia peakorraldaja Urmo Aava sõnul poleks mingi ime, kui ERC-sarja etapiks oleva võistluse poodiumi vallutaksid vaid Eesti rallimehed, teeb ta kõik, et võitmine oleks nende jaoks äärmiselt raske. Viimati õnnestus tal meelitada Lõuna-Eesti teedele kihutama sarja üldliider soomlane Esapekka Lappi ja teist kohta jagav sakslane Sepp Wiegand. Mõlemad mehed kuuluvad Škoda Motorsporti tehasetiimi.

23-aastane Lappi on tänavu võitnud kaks ERC-sarja etappi, olnud korra neljas ja korra katkestanud. Wiegandil on kirjas kaks poodiumikohta. Škoda Motorsport on aga ERC-sarjas ja selle eelkäijaks olnud IRC-sarjas üks tugevamaid tiime – viimasel neljal aastal on üldvõit läinud just selle meeskonna pilootidele.

Lappi teab Eesti ralli kõrget taset ja ootab juuli keskel toimuvalt kihutamiselt tugevat konkurentsi. «Kohalikud sõitjad eesotsas Ott Tänakuga on kindlasti väga kiired,» sõnas ta. «Aga see ralli peaks ka mulle hästi sobima, kuna meenutab Soome rallisid. Tõsi, ma pole Soomes ammu sõitnud ja seepärast kulub mul ilmselt veidike aega, et selliste kiirete teedega harjuda.»

Kuna Lappi hoiab sarjas liidrikohta, on tema jaoks ilmselt võidust tähtsam üldarvestuses edu kindlustada. «Meie peamine eesmärk on jõuda hea tulemuseni ja koguda meistrivõistluste arvestuses võimalikult palju punkte,» rääkis ta oma plaanidest.

Lappi on karjääri jooksul osalenud ka mõnel MM-rallil ning silmapaistvaima tulemusena saavutanud mullu Portugalis WRC2-sarja arvestuses võidu. Stabiilselt pole ta aga suutnud maailma mainekaimas sarjas kanda kinnitada. Arvestades tema tänavusi võistlemisi, on ta ilmselt võtnud sihiks tekitada endale tulevikuks võimalusi just ERC-sarja meistritiitli abil.

Aava sõnul on kiiretel meestel ERC-sarja kaudu silma jääda kerge, kuna tänu Eurospordi toele on tegemist maailma kõige paremini märgatava rallisarjaga. «ERC on ainus ralli sari, mis kasutab professionaalset promootorit. WRC-sarjal on ka promootor, kuid nende nähtavus on vilets,» leidis Aava ja lisas, et ERC-etapist saab kasu lõigata ka korraldajariik. «Eurospordi vahendusel on ERC vaadatavus suur ja nendes ülekannetes on umbes 60 protsenti võistlust, kõik ülejäänu aga etapi korraldajamaa tutvustus.»     

Euroopa meistrivõistlused on vanim tegutsev autoralli sari, millest mõned aastad tagasi üritati IRC nime all tekitada WRC-sarjaga konkureerivat võistlust. Nüüdseks on sellest plaanist loobutud ning sisuliselt ollakse hüppelauaks riikide meistrivõistluste ja WRC-sarja vahel. Just seepärast peabki Aava oluliseks, et ka Eesti noorema põlvkonna rallimehed selles sarjas osaleksid või vähemalt Rally Estonial kihutaksid.

Tänaseks on teada, et kodustest tippudest sõidab Ott Tänak Ford Fiesta R5-autoga. Tegemist pole MM-sarjas Tänaku tiimiks oleva D-Macki meeskonna masinaga. «Rally Estonial sõitmiseks pean ise leidma vahendeid ja võimalusi. Auto osas teeme koostööd Markko Märtini tiimiga,» rääkis Tänak.

Vaatamata poola MM-rallil tehtud raskele avariile ja auto lõhkumisele on Tartus stardis ka Peugeot 208 T16 R5-autoga sõitev Karl Kruuda. Sama marki masina toob meeskonna Peugeot Sport koosseisus rajale ka Siim Plangi.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles