EM-ralli unelm – eestlaste kodune kolmikvõit

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Karl Kruuda on üks neist Eesti rallimeestest, kes on võimeline sõitma kodusel rallil esikolmikusse.
Karl Kruuda on üks neist Eesti rallimeestest, kes on võimeline sõitma kodusel rallil esikolmikusse. Foto: Timo Anis

«Ma ei tahaks arvata, et olen ainuke soosik – kohalikud sõitjad on aastaid neid teid nühkinud ja teavad olusid väga hästi. Midagi lihtsat siin pole, tuleb suuri puid alla panna ja siis näeb, mis sellest tuleb,» rääkis Eesti autoralli viimaste aastate esinumber Ott Tänak eile, mõni tund enne Rally Estonia pidulikku starti.

Suursoosiku staatuse vastu on Tänakul siiski raske võidelda – kõigest mõni nädal tagasi Poola MM-rallil WRC2-sarjas ülekaalukalt võitnud saarlase kiirusele on Euroopa meistrivõistluste etapil osalevatel sõitjatel raske midagi vastu panna. Olgugi et kohal on ERC-sarja liider soomlane Esa-Pekka Lappi ja teist kohta jagav sakslane Sepp Wiegand, mõlemad Škoda tehasetiimi sõitjad.

Tegelikult ei pruugigi need mehed olla Tänaku suurimad ohustajad, kuluaarides on vihjamisi räägitud hoopis sellest, et laupäeva õhtul võiks poodium kuuluda täielikult Eesti rallimeestele. Ja kuigi eile sõidetud lühike kvalifikatsioonikatse ei anna sõitjate kiirusest täit pilti, kruvis see lootusi kindlasti kõrgele. Seda enam, et üks mees, Martin Kangur, oli kiirem isegi Tänakust endast ja sai esimesena valida täna hommikuks stardipositsiooni.

«Mul pole selleks ralliks kindlat eesmärki – naudin võistlust ja sõidan nii kiiresti kui saan. Tegelikult see ju ongi eesmärk,» ei hakanud Kangur eelmängu tulemuste põhjal pilvedes hõljuma, vaid meenutas, et näiteks Poola MM-rallil kaotas ta Tänakule päris kindlalt ning lõiguti oli allajäämine isegi liiga suur.

Poodiumile pääsemise kandidaate on aga teisigi. Näiteks juunis Rakvere ümbruses sõidetud viimase koduse ralli võitnud Timmu Kõrge, kes tõdes, et kindlasti soovivad kõik sõitjad saada võitjatele mõeldud erilise disainiga kiivri omanikuks. Samas ootab kvalifikatsioonikatsel neljanda aja saanud Kõrge rasket katsumust, kuna tal napib nii pika ralli kogemusi ning võistluse tähtsus tekitab hinges tavapärasest suuremaid pingeid.  

«Kõigepealt tuleb end ralli pikkusega harjutada, kuid loodan, et saan sellega hakkama,» rääkis Eesti meistrivõistluste liider ja lisas, et hea tulemus on seekord eriti oluline ning niisama sõidurõõmu rahuldamiseks ta rajale ei lähe. Kõrgel on hea tulemuse saavutamiseks ka oma strateegia selgelt paigas ning see on lihtne: kogu ralli vältel tuleb hoida stabiilset kiirust ja head tempot.

Kiireid eestlasi on stardis veel. Näiteks vaatamata noorusele juba suurte MM-sarja kogemustega Karl Kruuda või N-rühma masinaga S-2000 ja R5 autodega sõitvate meeste vahele kiiludes seitsmenda aja saanud Kaspar Koitla. Endale omaselt jäi Koitla napisõnaliseks, kuid möönis, et vähemalt esialgu on kõik hästi.

«Tegelikult näitavad alles õiged kiiruskatsed, kuidas me N-rühma masinaga siin teiste vastu saame. Kuid igal autol on oma head ja vead ning usun, et konkurentsis püsimine on võimalik,» arutles tänavu Soome meistrivõistlustele panustav Koitla.

Tänavune Rally Estonia on eriline ka Siim Plangi jaoks, kes sõidab esimest korda tipptehnikaga ehk Peugeot R5 masinaga. 22-aastane rallimees tunnistas, et autoga harjumine võtab veidike aega. «Ma ei loo endale illusioone, sõidame ralli lõpuni ja vaatame, mida see meile toob,» jäi ta ettevaatlikuks. «Tegelikult ei saa ju loota, et istun uude autosse ja sõidan kohe kiiresti, kuid loodan, et ralli lõpuks suudan liikuda juba korralikus tempos.»

Seega on suursoosik Tänakul piisavalt konkurente, keda kahepäevase kihutamise jooksul jälgida. Ülekaalukast võidust ta ei unistagi, kuna Lõuna-Eesti teed on kiired ja sellistes oludes ei kipu vahed venima kuigi pikaks. Võita tahaks aga Tänak kindlasti, sest viimati võistles ta Otepää ümbruse teedel neli aastat tagasi ning Rally Estonia võitjate nimekirjast teda seni ei leia.

«Kodus sõidetav ralli on eriline ja lahe, aga võtan seda nagu iga teist võistlust – keskenduma peab samamoodi ja sõitma peab sama kiiresti. Seega pole selles mõttes midagi teistmoodi,» selgitas ta. «Kui tegemist on aga võidusõiduga siis on ju selge, et eesmärgiks on võit.»



Rally Estonia

1. päev

SS1 Kambja 1    14,93    11.03

SS2 Sulaoja 1    24,42    11.31

SS3 Kambja 2    14,93    13.36

SS4 Sulaoja 2    24,42    14.04

SS5 Arula 1    9,39    15.59

SS6 Rüa 1    12,43    16.30

SS7 Arula 2    9,39    18.02

SS8 Rüa 2    12,43    18.33

SS9 Tartu    1,33    20.29

(Kiiruskatse number, nimetus, pikkus, esimese auto stardiaeg)

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles