Tänak liigub omaette, selja taga tihe rebimine

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak ja Raigo Mõlder järjekordsel trampliinil publikut vaimustamas.
Ott Tänak ja Raigo Mõlder järjekordsel trampliinil publikut vaimustamas. Foto: Timo Anis

Rally Estonia avapäeva järel eestlastele kaksikjuhtimise taganud Ott Tänaku ja Timmu Kõrge autode ümber sagivad MM-Motospordi mehaanikud ja muud asjamehed, sarja üldliider Esa-Pekka Lappi ja teise koha mees Sepp Wiegand naudivad Škoda tehasetiimi staatusega kaasnevat teenindust, Siim Plangi kuulub Rally Estonial Peugeot’ meeskonda, korralikud hooldetiimid on kasutada ka Karl Kruudal ja N-rühma masinaga uskumatut kiirust näitaval Aleksei Lukjanukil. Nii peabki, sest kõik loetletud piloodid on Euroopa meistrivõistluste mõttes väga kiired sõitjad.

Kiire sõitja on ka Rainer Aus, kes tõestab, et kõrges mängus võib püsida ka tagasihoidlikumate võimalustega. Hooldusalas korrastavad tema võistlusautot vaid isa Kaido koos sõbraga. Kui häda käes ja aeg pitsitab, kutsutakse abi naabrite juurest. Rally Estonia avapäeva järel hoiab aga Aus ERC-sarja väärikas konkurentsis kõrget, 4. kohta.

«Kui auto on võistluseks hästi ette valmistatud, siis saab ka niimoodi hakkama,» sõnas Aus ja lisas, et on väikese kodukootud tiimiga juba harjunud. See, et auto hästi vastu peab, ongi papa Ausi teene, kes rallidevahelisel ajal veedab enamiku päevi garaažis poja rallimasinat putitades.

«Kui ma peaksin käima kellast kellani tööl, poleks see võimalik,» tõdes Kaido Aus. «Auto ehitamine ongi peamiselt minu õlul, poiss ise pole suur tehnikamees. Eks see on minu viga – juba väiksest peale, kui tal tuli näiteks jalgrattal kett maha, panin selle ise peale.»

Sõidumehena on Aus osav ning eile näitas ta Tartu ja Otepää ümbruse teedel oma tänavuse hooaja parimat minekut. Rallimees ise leidis, et nii peaks olema alati, kuid tunnistas samas, et märkimisväärset varu tal rajal ei jää.

Rajapervel kihutamist vaadates tõdesid nii mõnedki rallisõbrad, et N-rühma autoga sõites peavad juhid olema tõelised mehed. Nende masinate eeliseks on suur lõppkiirus ja nii lennati Lõuna-Eesti käänulistel ja suurte tõusude-langustega teedel pealtnäha hullumeelse tempoga. Lukjanuki auto kompuuter fikseeris kahel esimesel kiiruskatsel suurimaks kiiruseks 217 km/h, Aus möönis, et temagi silm fikseeris vähemalt korra spidomeetriseieri üle 200 km/h.

Avapäeva järel asub Lukjanuk 3. kohal, Aus on neljas. Liider Tänakule kaotavad nad vastavalt 47,4 ja 1.07,0. Tänaku sõnul on esimesest päevast head emotsioonid ja rõhutas päeva jooksul korduvalt, et naudib seekordset kihutamist. Mõned üleelatud ärevad hetked käivad aga ralli juurde.

Juba hommikul esimesel kiiruskatsel tegi ta spinni, teisel kiiruskatsel puudus tema ja Raigo Mõlderi koostatud legendis info teele pandud heinapallidest. Kuuendal kiiruskatsel vajus Tänaku juhitud auto tagumine ots juba korraks kraavi, ent kõikidel kordadel suutis ta siiski auto rajale mahutada ja sõitu jätkata.

Tänaku sõnul sobib Rally Estonia Soome MM-ralli ettevalmistuseks ja seepärast prooviti eilse päeva jooksul erinevaid seadistusi. «Üritame rehve korralikult tööle saada ja vaatame, kuidas üks või teine asi mõjub,» selgitas ta. «Samas tuleb hoogu ka üleval hoida, et sõidus säiliks õige rütm. Pealegi, suurema hooga on sõitmine nauditav.» Sama filosoofia järgi kavatseb ta jätkata ka täna.

Kuigi Kõrge pidas terve päeva jooksul tulist lahingut Lukjanukiga, suutis ta oma emotsioone taltsutada. «Meie jaoks on kõige tähtsam korralikult lõpuni sõita,» lausus ta. «Suutsime terve päeva hoida puhast joont ja turvaliselt sõita. Ühtegi ärevat hetke pole veel üle elanud.» 


Auto24 Rally Estonia

1. päev, 9 kiiruskatset

1. Ott Tänak (Eesti, Ford) 58.18,1, 2. Timmu Kõrge (Eesti, Ford) +44,2  3. Aleksei Lukjanuk (Venemaa, Mitsubishi) +47,4, 4. Rainer Aus (Eesti, Mitsubishi) +1.07,0, 5. Esa-Pekka Lappi (Soome, Škoda) +1.25,9, 6. Sepp Wiegand (Saksamaa, Škoda) +1.48,7

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles