Täna toimuvad Eesti ja Rootsi autoringraja meistrivõistlused

Mariel Gregor
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
STCC Renault Clio.
STCC Renault Clio. Foto: STCC

Täna stardivad auto24ringil Eesti ja Rootsi autoringraja sarja STCC meistrivõistluste etapid, kumbki riik saadab starti kaks võistlusklassi.

Lisaks vormelitele stardib auto24ringil veel teinegi STCC sarja klass, nimelt Renault Clio Cup. See seeriaautodel põhinev kereautode klass pakub rajal pingelisi heitlusi, kuna tegu on võrdsete autodega monoklassiga, mis seab sõitjate meisterlikkuse esiplaanile. Kui Renault Clio Cup klassis sõidavad vaid rootslased, siis Vormel Renault 1.6 klass on rahvusvaheline: lisaks Rootsi sõitjatele on stardis veel võistlejad Eestist, Norrast, Soomest ja Uus-Meremaalt.

STCC vormelite klassi suurimaks tõmbenumber on loomulikult Vormel Renault 1.6 klassis startiv eestlane Ralf Aron. Alles sel aastal vormelitele kolinud ning äsja oma esimese suurema võistlusevõidu Hollandis Assenis saavutanud Aron taotleb kõrget kohta ka kodumaisel rajal. Meenutagem, et viimasel võidusõidul auto24ringil saavutas nooruke Aron oma esimese etapivõidu vormelitel. Kokku tuleb STCC Vormel Renault 1.6 klassi sõitjaid auto24ringil starti üle kümne ja oodata on seega väga põnevat ja konkurentsitihedat võidusõitu, kus võimalus on pöialt hoida omadele.

Võime aga loota ka suuremale koostööle Rootsi STCC sarjaga? «Loomulikult oleme huvitatud Eestis võistlemisest, sest esiteks on tegemist modernse ringrajaga ning teiseks on iga uus kogemus uuel rajal kasulik meie sarjas sõitjatele,» ütleb STCC sarja Renault promootor Thomas Johansson. «Kindlasti soovime ka edaspidi võistelda Eestis ning tuua nendesse klassidesse veelgi enam eestlasi võistlema. Oleks täiesti võimalik saada STCC sarja Cliodel osalema 3-5 Eesti noort sõitjat, see aga omakorda tähendaks, et meil oleks veelgi suurem huvi tulla siia võistlema,» tõdeb Johansson.

Kui Rootsi kohalikus STCC sarjas osalevad ka veel ülipopulaarsed turismiautod, siis Eestisse rootslaste prestiižikamat klassi veel ei tooda. «Miski pole välistatud tulevikus, eriti rohkelt jumet oleks STCC etappi Eestis tegemisel veel siis, kui sarjas sõidaks mõni eestlane,» ütleb sarja promootor Johansson. 

«Esmalt plaanime ühiskohtumist Eesti ja Rootsi osapoolte vahel veel sel sügisel, et arutada võimalusi ka maa võidusõiduklasside ühtlustamiseks. Mõlema riigi võidusõitjate arnegule oleks kasulik saada teineteise vastu mõõtu võtta»

Sarnaselt Rootsi meistrivõistlustega stardib ka Eesti meistrivõistluste arvestuses kaks klassi. Vormel Scandic klassis on sellel aastal osalejate arv kasvanud ning kindlasti on oodata põnevaid lahinguid mõlemas võistlussõidus. Raimo Kulli, Antti Rammo, Tõnis Vanaselja - need on tuttavad nimed Eesti autospordisõpradele.

Meil äärmiselt populaarne BMW 325 klass toob taaskord rajale korraliku arvu võistlejaid ja kohapeal saab näha, kas peale jääb Allan Tigane, Mikk Maaten või Enar-Klaus Kunman. Võib-olla on selleks aga kogenud ja eelmisel etapil elu esimese poodiumi saavutanud Ruben Lend või hoopis noor, kõigest 13-aastane Gabriel Dominic Sergo.

Kokku astub võistlustulle seega kokku neli klassi, võistlus algab laupäeval kell 13.35 avamisega, esimene võidusõit stardib kell 14.00 ja päeva viimane start läheb rajale 17.50. Pääse võistlusele maksab 7 eurot, alla 12-aastased lapsed pääsevad võistlusele tasuta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles