Ralli korraldaja Aava ööd kestavad napilt kolm tundi

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Urmo Aava
Urmo Aava Foto: Karli Saul

«Loomulikult oleks parem rallil sõitjana osaleda, aga organiseerimises pole ka midagi hullu,» sõnas eile Otepääl alanud Rally Estonia peakorraldaja Urmo Aava.

Mees, kes viimase nädala jooksul on öösiti maganud vaid umbes kolm tundi, on enda sõnul mõtlemisvõime juba minetanud ning tegutseb lihtsalt automaatselt.

Kuigi Aava senine elu on möödunud tipptasemel rallidel osaledes ja oma ettekujutuses teab ta täpselt, milline üks hea võistlus peab olema, napib tal ideede teostamiseks kogemusi.

Vähemalt arvab ta ise nii. Võimalik, et tõetera on Aava arvamuses sees – ega muidu ei peaks ta korraldava meeskonna väiksuse tõttu ise ka lihttöödega tegelema.

Näiteks neljapäeva õhtul rassis ta öösel kella kolmeni Otepää suusastaadionil kontserdiprogrammi tarbeks püstitatud telgi juurde reklaamplakatite paigaldamisega. Hommikul kell kuus tormas Aava aga juba võistluse esimese päeva probleeme lahendama.

«Ilmselt ei saa olla hullemat asja korraldamist kui autoralli. Pidevalt kerkib üles erinevaid probleeme ning kogu see asi on väga mitmetasandiline,» tõdes ta.

Ilmselt pole Aava pidanud mitte kunagi nii palju telefoniga rääkima. Neljapäeval sõitis ta pärastlõunal autoga Tallinnast Otepääle ning rippus peaaegu kogu kaks ja pool tundi kestva teekonna jooksul telefoni küljes.

«Näiteks Silver Kütil on kaks telefoni ja tema räägib mõlemaga pidevalt,» viitas Aava teisele peakorraldajale. «Tegelikult ei peaks nii palju rääkima, kuid teeme seda võistlust esimest korda ning pole piisavalt pädevad.»

Aava ja Kütt võtsid esimeseks suutäieks päris kopsaka tüki – kolm päeva kestev kihutamine on Eesti oludes midagi erakordset. Kuid noored mehed ei taha sellega piirduda.

«Tuleval hooajal tuleks korraldada veel üks vähemalt samal tasemel võistlus, kutsuda IRCst tipptasemel vaatlejad ning edaspidi taotleda IRC-sarja etappi,» vaatas Aava juba tulevikku.

Kuid kohe saabus ta tagasi reaalsusesse ning tunnistas, et umbes kümne miljoni krooni suuruse eelarvega üritusel pole kogu raha veel koos. Kahjumist pääsemiseks tuleb müüa vähemalt 10 000 piletit.

Seega peaksid kõik, kes end vähegi rallihuviliseks peavad, nädalavahetuse jooksul Otepää ümbrusesse jõudma ning pealtvaatamisõiguse lunastamiseks pileti ostma.

Sellisel juhul on Aaval ja tema meeskonnal põhjust pärast pühapäeval lõppevat suurüritust paar päeva puhata ning seejärel tehtut analüüsida.  
    

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles