Yle: Hirvonen lõpetab karjääri, Tänakule paistab Fordi põhisõitja koht

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak ja Raigo Mõlder
Ott Tänak ja Raigo Mõlder Foto: Timo Anis

Soome uudisteportaali Yle teatel lõpetab soomlane Mikko Hirvonen selle hooaja järel autoralli MM-sarjas võistlemise ning tema koha Fordi tehasetiimis võtab kõigi märkide järgi endale Ott Tänak.

«Lõplik otsus pole veel langenud, aga Mikkol ei ole enam suurt soovi võistelda. Oleme juba praktiliselt kokku leppinud, et ei otsi enam uut töökohta,» sõnas soomlase mänedžer Timo Jouhki. Hirvoneni 12 aastat kestnud ja 15 MM-sarja etapivõitu toonud karjäär saab seega sügisese Walesi ralliga otsa – leping Fordiga lõpeb ja Jouhki sõnul ühegi teise tiimiga läbirääkimistes ei olda. 

Tänak on sõitnud sel hooajal M-Spordi meeskonna Fordiga peamiselt WRC2 sarja arvestuses ja hoiab seal praegu Lorenzo Bertelli järel kolmepunktilise kaotusega teist kohta. WRC-sarjas on ta sel aastal osalenud kahel rallil – Rootsis sai eestlane viienda koha ja Portugalis katkestas. WRC-sarjas sõitis Tänak täishooaja 2012. aastal, kuid jäi katkestamis- ja pettumusterohke aasta järel Fordi tiimi põhisõitja kohast ilma.

Ehkki ametlikku teadet Tänaku põhisõitjaks kinnitamise kohta pole veel tulnud, kinnitas M-Spordi juht Malcolm Wilson nädalavahetusel peetud Saksamaa rallil, et kindlasti jätkab Ford koostööd noore Elfyn Evansiga, ning kiitis ka Tänakut. «Kuna Volkswageni ja Hyundai sõitjad on paigas, on tuleva aasta osas pilt üsna selge. Jäävad veel Citroëni sõitjad ja Ott,» lausus Wilson portaalile maxrally.com pärast Saksamaa rallit. «Tunneme Otti hästi ja ta on viimasel ajal häid asju korda saatnud, ehkki tal on veel mõnes vallas arenguruumi,» lisas britt.

Jouhki sõnul ei soovi Hirvonen aga kindlasti uuel hooajal enam Fordiga sõita, sest tiimil ei jaguvat hooaja jooksul auto arendamiseks piisavalt raha. «Mikko eeldas, et Ford on näiteks Citroëniga võrreldes konkurentsivõimelisem,» sõnas Jouhki Yle-le. «Oleme mõistagi Malcolmiga terve suve jooksul läbirääkimisi pidanud, aga temagi ei saa eriti midagi ette võtta, sest peasponsori puudumisel on võistkonna eelarve piiratud ja arendustöö jääb tagaplaanile,» nentis Jouhki.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles