Fännid süüdistavad FIAt legendaarse Monza raja ärarikkumises

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nico Rosberg ja Sergio Perez sisenevad 2012. aasta Itaalia vormel-1 etapil Monza ringrajal Parabolica kurvi. Paremal on näha kruusane väljasõiduala.
Nico Rosberg ja Sergio Perez sisenevad 2012. aasta Itaalia vormel-1 etapil Monza ringrajal Parabolica kurvi. Paremal on näha kruusane väljasõiduala. Foto: SCANPIX

Sel nädalavahetusel Itaalias sõidetava vormel-1 sarja eel, millega kaasnevad paljude teistegi võidusõidusarjade etapid, avastas nii mõnigi võidusõitja oma üllatuseks, et raja üks legendaarsemaid kurve Parabolica on varasemate aastatega võrreldes oluliselt muutunud.

Nimelt on Rahvusvaheline Autoliit (FIA) lasknud Parabolica väljasõiduala asfalteerida. Varem laius samal kohal kruusaväli. Kriitikute arvates lubavad asfalteeritud väljasõidualad, mida on viimastel aastatel rajatud pea kõikidele vormel-1 sarja võõrustavatele ringradadele, sõitjatel eksimusi kartmata üle raja piirjoonte kalduda ning vähendavad seetõttu riski ja põnevust. Fännide seas on Parabolica väljasõiduala asfalteerimine kutsunud esile laialdase pahameele.

Vormel-1 sarja võidusõidudirektori Charlie Whitingi väitel on muudatuse taga aga vormel-1 sõitjate enda soov. «Asendasime umbes 35 protsenti kruusast asfaldiga. Loomulikult andestab see eksinud sõitjatele rohkem vigu, aga ma usun, et paranenud turvalisus on seda väärt,» sõnas Whiting Autospordile.

Lotuse sõitja Romain Grosjean märkis, et sõitjatel muutub nüüd Parabolicas pidamise piiri otsimine märksa hõlpsamaks ülesandeks – pole enam vaja peljata, et väiksemagi vea korral maandub auto kruusas, kust vormelid enamasti omal jõul enam liikuma ei pääse ja sõit tuleb pooleli jätta. «Parabolica on väga keeruline ja kiire kurv, nii et turvalisuse mõttes on kindlasti hea, kui eksimisvõimalus on suurem. Mäletan, et varem võis seal kas või imenatuke pidurdamisega hiljaks jääda, kui olidki juba kruusa peal ja siis kohe ka suure kiirusega seinas. Nüüd hakkavad sõitjad ilmselt pidamise piiri varem üles leidma, sest teame, et eksimust ei karistata kohe avariiga,» nentis Grosjean.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles