Sander Pärn: tegime raskel hetkel riskantsed otsused ja püüdleme WRC-sarja poole

Mariel Gregor
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sander Pärn Saksamaa MM-rallil.
Sander Pärn Saksamaa MM-rallil. Foto: Timo Anis

Autoralli maailmameistrivõistlustel võitu püüdvad Sander Pärn ja James Morgan on juba kindlustanud Eesti autoralli kahekordsed meistritiitlid.

12.-13. septembril Tartu rallil saavutatud võiduga kindlustasid Pärn ja Morgan 2014.a Eesti meistritiitlid nii Eesti autoralli meistrivõistluste klassis 2WD 1600 kui ka Eesti Juunioride autoralli meistrivõistluste arvestuses. Tähelepanuväärne on asjaolu, et kui tänavu on täiskasvanute meistrivõistlustel sõidetud praeguseks hetkeks kuus etappi, siis Pärn ja Morgan on neist lõpetanud neli ning need neli etappi on ühtlasi ka võidetud. Võib vaid aimata milline oleks noormeeste punktisaak juhul kui Võru talverallil poleks olnud mootoriprobleemi ja Viru rallil oleks Kehala trampliinil maandumisel veidi rohkem sportlikku õnne olnud. «Meil õnnestus mõlemas sarjas kindlustada tiitlid nelja võistlusega ja oleme selle üle rõõmsad,» märkis Pärn.

Eesti meistrivõistluste klassis 2WD 1600 on Pärn ja Morgan võitnud neli etappi ning tänaseks on nende punktisaagiks 110 punkti. Arvutades välja võimalikud stsenaariumid Saaremaa ralliks on selge, et Pärna ja Morgani edu kindlustamaks Eesti meistritiitel on piisav. Teisel kohal olevad Kristen Kelement ja Timo Kasesalu kaotavad neile 28 punktiga ja sellest ei piisa, et Pärna ja Morganit edestada.

Eesti Juunioride autoralli meistrivõistluste arvestuses on toimunud viis võistlust ning Pärnal ja Morganil on koos 120 punkti. Maksimumpunktid, mida selle sarja arvestuses Saaremaa rallilt võita võib on 35 ja seega on selge, et ka selles sarjas on Pärna ja Morgani edu Eesti Juunioride autoralli meistritiitli võitmiseks piisav. Juunioride arvestuses samuti teisel kohal olevad Kristen Kelement – Timo Kasesalu jäävad Pärnast ja Morganist maha 37. punktiga.

Tänavused meistritiitlid Eestis ei oleks olnud võimalikud ilma Soome rallisõitja Niko-Pekka Niemineni ja tema isa toetuseta, kelle firma Katap Racing OY võistlusautoga Eesti autoralli meistrivõistlustel osaletakse. «Meie koostöö Katap Racinguga on olnud edukas ja oleme selle eest neile väga tänulikud,» märkis Pärn.

«Tänavusel aastal on meie põhieesmärgiks võit DRIVE DMACK Fiesta Trophy sarjas autoralli maailmameistrivõistlustel. Eesti meistritiitlid nii täiskasvanute kui ka Juunioride meistrivõistluste arvestuses on meile tänavu vaid boonuseks. Oleme Eestis saavutatuga rahul,» märkis Pärn. Noormees lisas, et suur eesmärk on vaja veel edukalt lõpuni ellu viia oktoobri lõpul autoralli maailmameistrivõistlustel Hispaanias, kus sõidetakse Drive DMACK Fiesta Trophy sarja viimane viies etapp. «Oleme seda sarja algusest peale juhtinud ja tahame selle sarja ka esimestena lõpetada. Võit tagab meile järgmiseks aastaks koha autoralli maailmameistrivõistluste WRC 2 sarjas, mis oleks mulle ühe suure unistuse täitumiseks,» rääkis Pärn.

Mida kõrgemal tasemel sõita seda rohkem on saanud selgeks, et autoralli üks meeskond on palju suurem kui ainult sõitja ja kaardilugeja. Võistkonda kuuluvad lisaks ekipaažile ja mehaanikutele ka terve rida erinevaid taustajõude, kellest nii vähemal kui ka rohkemal määral sõltub ühe konkreetse rallimeeskonna käekäik. «Minul on olnud läbi terve oma rallikarjääri suurepärane meeskond. Mind on nõustanud ja aidanud Kuldar Sikk, Urmo Aava, Andrus Laur, Kris Meeke, Kristo Kraag, Juss Roden, Markko Märtin ja loomulikult Ken Järveoja, kes on olnud mulle nii kaardilugeja kui nõunik-abimees karjääri algusest kuni tänaseni. Samas on mul ka terve rida professionaalseid koostööpartnereid, kes oskavad vaadata ka suuremat pilti. Ilma nendeta ei oleks me täna olemasolevat positsiooni võtta saanud. Erilised kiidusõnad tahaks öelda Indrek Tammverele ja tema poolt juhitud mehaanikute meeskonnale, kes hoolitsevad meie võistlus- ja treeningautode eest Eestis,» lausus Pärn kiidusõnad oma rallitiimi kohta.

Pärn loodab, et Tartu rallil kindlustatud Eesti meistritiitlid annavad innustust ja jõudu kogu tiimile juurde selleks, et pürgida edasi suuremate eesmärkide poole. «Selleks et minna edasi, tuleb vahel teha ka samm tagasi. Meie otsus istuda kahe aasta eest uuesti neljarattaveolisest autost esirattaveolisesse autosse oli raske ja et muuta keskkonda rahvusvahelisemaks kutsusime aasta tagasi appi waleslasest kaardilugeja James Morgani (23). Mulle üllatuseks ei olnudki inglise keelse legendi peale üleminek nii raske kui esmapilgul arvata võis. James Morganiga koos on ehk suuremad võimalused integreeruda rahvusvahelisse ralliseltskonda. Tegime raskel hetkel riskantsed otsused ja oleme siit edasi püüdlemas WRC maailma poole,» ütles Pärn.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles