Hullumeelse võidusõidu hull lõpp

Jaan Martinson
, spordiajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jules Bianchi hetk enne väljasõitu vihmas ja hämaras.
Jules Bianchi hetk enne väljasõitu vihmas ja hämaras. Foto: Reuters/ScanPix

F1-sarja hullumeelne Jaapani võidusõit lõppes dramaatiliselt: Marussia tiimi sõitja Jules Bianchi kihutas rajalt välja ja rammis rajatraktorit, mis transportis hetk varem avarii teinud Adrian Sutili autot. Bianchi sai ränga peavigastuse ning viidi kohe lõikusele. Tema seisund on tõsine. Õnnetuse põhjustasid vihmast märg rada ja vähene nähtavus.

Juba mitu päeva kinnitasid sünoptikud veendunult, et pühapäeva pärastlõunalt kallab Suzuka ringrajal kui ämbrist. Nii võidusõitjad kui ka Rahvusvaheline Autoliit (FIA)  üritasid korduvalt korraldajaid veenda, et start tuleks tõsta varasemale ajale. Ringraja omanik autotehas Honda keeldus, väites, et fännid poleks jõudnud õigeks ajaks raja veerde.

Ilmaennustajad ei eksinud, stardihetke tervitas paduvihm. Turvaauto taga tehti paar tiiru ning siirduti boksi saju vaibumist ootama. Mõnekümne minuti pärast võidusõit jätkus kord suuremas, kord väiksemas sajus.

Kui liidril Lewis Hamiltonil jäi läbida üheksa ringi, ei suutnud Adrian Sutil läbida Dunlopi kurvi ja sööstis rajapiirdesse. Avarii toimus rajale küllalt lähedal, kuid kuna sõitja ja auto olid siiski ühes tükis, turvaautot välja ei saadetud. Tagantjärele selgus, et see oli viga.

Hetk hiljem kaotas Bianchi auto samas kurvis juhitavuse ning rammis rasket rajatraktorit, mis Sutili sõiduvahendit minema vedas.

«Bianchi tuli kurvi, kaotas vesiliu tõttu auto üle kontrolli ja tegi samasuguse pirueti nagu minagi, paraku oli tulemus palju rängem, kokkupõrge oli kohutav,» rääkis juures viibinud Sutil ja lisas, et tema väljasõidu järel tulnuks saata rajale turvaauto. «Vihm tugevnes, ilm pimenes ja ma ei näinud keerulises kurvis loiku, mis vesiliu tekitas. Tegelikult oleks pidanud sõidu juba varem katkestama, sest tingimused olid hullud ja nähtavus halb. Või tulnuks start anda varem, ent pilootide arvamust ei küsinud keegi.»

Neljakordne maailmameister Sebastian Vettel selgitas, et Dunlopi kurv on raja keerulisim paik. «Kurvist väljumisel tuleb lisada gaasi, auto muutub närviliseks ja võib väga lihtsalt käest minna.»

Alles pärast teist avariid tuli turvaauto rajale ning kohe lõpetati ka võidusõit. Kui arstid Bianchi juurde jõudsid, oli too meelemärkuseta. Tuulise ilma tõttu ei saanud helikopterid õhku tõusta, sestap toimetati Bianci kiirabiautoga lähimasse haiglasse, kus tal diagnoositi raske peavigastus ning alustati kohe lõikust. Arstid hindasid ka pärast operatsiooni Bianchi seisundit kriitiliseks.

Autasustamisel šampanjat ei pritsitud. Esikoha saanud Hamiltoni sõnul polnud võidul sellisel hetkel tähtsust: «Kolleegi vigastus, varjutab kõik muu. Palvetame Bianchi eest.»

Felipe Massa oli Jaapani GP korraldajate peale tige ning leidis, et Bianchiga juhtunu oli suuresti nende süü. «Alustasime sõitu liiga vara ja lõpetasime liiga hilja. Karjusin viis ringi enne avariid raadiosse, et rajal on liiga palju vett ja sõit tuleb katki jätta.»

Jaapani GP

1. Lewis Hamilton 1.51.43,021, 2. Nico Rosberg +9,180, 3. Sebastian Vettel +29,122, 4. Daniel Ricciardo +38,818, 5. Jenson Button +1.07,550, 6. Valtteri Bottas +1.53,773, 7. Felipe Massa +1.55,126, 8. Nico Hülkenberg +1.55,948, 9. Jean-Eric Vergne +2.07,638. 10. Sergio Perez +1 ring.

Seis enne nelja viimast etappi: 1. Hamilton 266, 2. Rosberg 256, 3. Ricciardo 193, 4. Vettel 139, 5. Alonso 133, 6. Bottas 130.  

--------------------------------------------

Vettel vahetab Alonso välja

Nädalavahetusel raputas vormelimaailma uudis, et kahekordne maailmameister Fernando Alonso lahkub Ferrari meeskonnast ning teda asendab Red Bullis kihutav neljakordne tšempion Sebastian Vettel.

Alonso lahkumise põhjusena nimetati, et Ferrari pole suutnud valmistada talle sobivat autot. Red Bulli konsultant Helmut Marko selgitas omakorda, et Vettel vajas muutusi. «Ta otsib uut motivatsiooni. Läksime lahku sõbralikult. Probleemi pole, võtame tema asemel Daniil Kvjati.»

Alonso hakkab tõenäoliselt sõitma McLarenis, kuigi ametlikult pole seda kinnitatud. Mercedes, mida samuti hispaanlasega seostati, teatas, et ei ole Alonsost huvitatud. PM

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles