Kas Sander Pärn suudab murda eestlaste needuse?

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sander Pärn asub Hispaanias jahtima eestlaste jaoks ajaloolist MM-tiitlit.
Sander Pärn asub Hispaanias jahtima eestlaste jaoks ajaloolist MM-tiitlit. Foto: Timo Anis

Sander Pärnal on võimalus teha Eesti autospordi ajalugu – temast võib saada esimene eestlane, kes võidab autoralli MM-tasemel sarja. 2006. ja 2007. aastal oli see võimalus juunioride WRC-sarjas Urmo Aaval, ent mõlemal korral eksis ta viimasel, otsustaval etapil. 2011. aastal oli WRC-akadeemia võidule väga lähedal Egon Kaur, kuid viimasel rallil jõudis Craig Breen talle järele ning võrdsete punktide juures sai otsustavaks iirlase suurem kiiruskatsete võitude arv.

SWRC-sarja hooaja 2. koht on 2011. aastast ette näidata ka Ott Tänakul, kuid see polnud nii dramaatilise lõpuga heitlus.

Nüüd on siis homme Hispaanias startival rallil Pärna kord. Tõsi, tegemist pole sarjaga, mille võitja kroonitakse maailmameistriks, vaid MM-rallidel sõidetava, noortele kihutajatele mõeldud DMACK Fiesta Trophy sarjaga, mille võitja saab tuleval hooajal osaleda juba päris MMil WRC 2 arvestuses. Enne viimast etappi juhib Pärn Tom Cave’i ees 29 punktiga.

Kuigi edu näib suur, pole veel miski kindel – viimasel rallil on mängus koguni 42 punkti. Ralli võit annab 25 punkti, kuid ühe lisapunkti saab ka iga kiiruskatse võitja, Hispaanias on kiiruskatseid 17.

«Reaalses elus pole meie sarjas veel ükski sõitja ühel rallil kõiki kiiruskatseid võitnud,» rääkis Pärn. «Kui aga peakonkurent peakski siit maksimumi võtma, pean mina olema etapil vähemalt kolmas.»

Seega on Pärna ja tema britist kaardilugeja James Morgani jaoks esmatähtis säilitada külma pead. Hispaanias, kus avapäeval sõidetakse kruusateedel ja kahel järgmisel päeval asfaldil, pole vaja heidelda ralli üldvõidu nimel. Oluline on vältida suuri vigu ja igal juhul tervena lõpetada.

«Hooaja esimesel võistlusel Portugalis läksime starti pika ralli taktikaga ehk siis sõitsime alguses säästlikult ning kui konkurendid ükshaaval ära vajusid, hakkasime kerkima ja lõpuks saime võidu. Nüüd kasutame ilmselt sama taktikat,» sõnas Pärn. «Cave on selles mõttes paremas seisus, et tal pole nagunii midagi kaotada, ja seepärast hakkab ta ilmselt kohe algusest peale kõvasti suruma. Meie peame tegutsema vastupidiselt.»

Hooaja alguses valiti sarja sõitma 12 rallimeest, kuid viimaseks etapiks on neid alles jäänud vaid üheksa. Loobunud on ilmselt need, kes lootsid üldvõitu, kuid selle võimaluse kustudes minetasid sarja vastu huvi. Mõnes mõttes on see Pärnale kasuks – konkurents on hõredam ja võimalikult suurte punktide saamine tõenäolisem. Samas puuduvad just sellised sõitjad, kes oleks võinud asfaldil napsata kiiruskatsete võite ja koos sellega ka Cave’i eest punkte.

Asfalt pole teadupärast Eesti rallimeeste teekate. Pärn on aga tõestanud, et suudab sõita ka sellistel teedel. Näiteks Saksamaa MM-rallil sai ta oma klassis 2. koha. Hispaania teed pidavat talle aga veelgi paremini sobima.

«Need teed meeldivad mulle ja pealegi ei sõida ma siin esimest korda. Mullu olin siin juunioride sarjas kolmas,» meenutas Pärn teisipäeva hilisõhtul, kui seljataga oli esimene kiiruslegendi kirjutamise päev. «Cave sõidab siin esimest korda, kuid see pole mingi näitaja, tegemist on väga tugeva sõitjaga.»

Pärna viimane MM-ralli oli Saksamaal. Vahepeale jäävad mõned sõidud koduses sarjas, kuid tervikuna oli otsustava sõidu ootamine raske. «Tundub, et järjest on lihtsam sõita. kui pika vaheaja järel taas rajale minna,» leidis ta ja tunnistas, et kodus olles kippusid mõtted tihti senise karjääri tähtsaima stardi juurde. «Siin kohapeal olles on lihtsam, tegelen ju juba võistluseks valmistumisega. Pean täielikult keskenduma, sest tean, et enne pole miski läbi, kui ta on läbi…»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles