Bianchi õnnetuse võisid põhjustada rikkis pidurid

Jaan Martinson
, spordiajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Adrian Sutili masinat ära vedanud rajatraktor, millele sõitis otsa Jules Bianchi.
Adrian Sutili masinat ära vedanud rajatraktor, millele sõitis otsa Jules Bianchi. Foto: SCANPIX

Vormel-1 sarja Jaapani võidukihutamisel ränga avarii teinud Jules Bianchi tervislik seisund olevat juba piisavalt stabiilne ning peagi transporditakse ta ilmselt Euroopasse. Samal ajal hakkab selguma, mis võis põhjustada tema rajalt väljasõidu ja kokkupõrke traktoriga. Ka on pakutud välja ideid, kuidas samalaadseid õnnetusi vältida.

Oktoobri esimesel nädalavahetusel sõidetud etapil sööstis auto üle kontrolli kaotanud Bianchi otsa raja kõrval Adrain Sutili sõiduvahendit ära vedanud rajatraktorile. Bianchi viidi kohe haiglasse, kus talle tehti kaks lõikust. Perekonna teatel diagnoositi endiselt koomas viibival Bianchil raske ajutrauma.

Itaalia meedia väitel olevat võidusõitja seisund aga sedavõrd stabiliseerunud, et teda saaks transportida Euroopasse, kuid lennureisi ettevalmistamine võtvat aega paar nädalat. Ilmselt paigutatakse prantslane Lausanne’i taastusravikliinikusse, kus hiljuti viibis ka seitsmekordne F1 maailmameister Michael Schumacher.

Bianchi õnnetust uuriv komisjon, kuhu kuulub mitu endist tiimijuhti ja võidusõitjat, olevat hakanud huvi tundma tema auto pidurite vastu ning palunud Marussia tiimilt vastavaid andmeid. Nimelt arvatakse, et tänavusest kasutusel olev elektrooniline pidurdussüsteem ei toiminud õigesti või ütles sootuks üles, sest õnnetuskohal polnud millegipärast pidurdusjälgi ning mitmed sõitjad on tunnistanud probleeme piduritega.

Ja veel. Šveitsi helikopterifirma Air Zermatti pakkus välja, et tulevikus võiks rajal või selle kõrval peatunud autosid minema transportida õhusõidukitega. «Helikopteriga saab lihtsalt, turvaliselt ja kiiresti auto minema toimetada, selleks pole vaja kraanasid ega traktoreid,» kinnitas AZ juht Gerold Biner.

Helikopteritransporti on korra ajaloos kasutatud – A1 sarja võidusõidul Dubais 2005. aastal. Šveitslased on esitanud idee Rahvusvahelisele Autoliidule, kuid pole veel vastust saanud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles