Kardisõidu Rotaxi MK-võistlustel jõudsid neli eestlast finaalidesse

Kadi Parts
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aavo Talvar.
Aavo Talvar. Foto: Olga Keikova

Kardisõidu Rotaxi maailma karikavõistluste (RMCGF) neljandal päeval selgusid viimaste eelsõitude ja lohutussõitude kaudu finaalipääsejad.

Laupäevastes finaalides on Eesti esindatud kõigis klassides, meie sõitjatest jõudsid sinna Jüri Vips (Rotax Junior), Aavo Talvar (Rotax Max), Priit Sei (Rotax Masters) ja Sten Dorian Piirimägi (Rotax DD2).

Rotax Juniori viimases eelsõidus sai Vips taas hea stardi ja tuli avaringilt kuuendana. Vahepeal õnnestus tal mitut puhku kolmandakski kerkida, kuid kõva võitlus juhtgrupis kestis ruudulipu langemiseni ja sel hetkel oli Vips viies. 23 kohapunkti andsid eestlasele eelsõitude kokkuvõttes kaheksanda ja eelfinaali stardikoha neljandasse ritta.

Eesti teine Rotax Juniori sõitja Kaspar Korjus tegi viimases eelsõidus korraliku stardi, kuid avaringil sõideti talle tagant sisse ja Korjus langes võistlejaterivi lõppu. Sealt asus ta uuesti ettepoole trügima, kuid kui kaks konkurenti tema ees kokku põrkasid, polnud eestlasel enam kuhugi minna. Viimasest eelsõidust 32. koht ning 88 kohapunkti jätsid Korjuse 66. kohale ehk lohutussõidu ukse taha.

Enam-vähem sarnaselt käis ka Kairo Kivi käsi klassi Rotax Senior viimases eelsõidus. Kivi hoidis kindlalt 15. kohta, kuid siis pidurdas eessõitja ootamatult vara, eestlane pidi pidurpedaali tavalisest kõvemini vajutama ja seepeale suri kardi mootor lihtsalt välja. Käivitamise peale kulus tubli viis sekundit ja selle ajaga oli rong püüdmatult läinud. Sõidust 30. koht, kokkuvõttes 97 kohapunkti ja 71. koht.

Eesti teise Rotax Seniori sõitja Aavo Talvari elu tegi raskeks loosiga saadud erakordselt kehv mootor. Ent kaheksandat MK-finaali kaasa tegev Talvar näitas selles olukorras külma närvi ja lõi oma kogemused lauale. Hea stardiga tõusis ta neljandaks ja pidi esimesed paar ringi tõrjuma üht rünnakut teise järel. Ent siis jäid jälitajad maha, eestlane aga jõudis järgi kolmandal kohal liikunud portugallasele Bruno Borlidole. Kaht puhku läks Talvar isegi mööda, ent Borlido kart liikus sirgetel silmnähtavalt kiiremini ja lõpuks pidi Talvar ikkagi leppima neljanda kohaga. 29 kohapunkti andsid talle eelsõitude järel 11. koha ning eelfinaalis stardib ta kuuendast reast.

Sten Dorian Piirimägi (Rotax DD2) sõidust paistis välja, et kahe eelmise eelsõiduga on tema enesekindlus tublisti kasvanud. Eestlane võitles julgelt esikümne piirimail, kuid nii nagu eile teises sõidus, vajus lõpp jälle natuke ära. 13. koht viimasest eelsõidust oli siiski korralik tulemus. Eelsõitudest kogus Priimägi 32 kohapunkti: 16. koht ja eelsõiduks stardiplats kaheksandas reas.

Kõige rohkem pidi finaalikoha pärast vaeva nägema Rotax Seniori sõitja Priit Sei. Esimeste eelsõitude 14. ja 20. koht nõudsid finaalipääsme jaoks finišeerimist vähemalt esikahekümnes või veel parem kui esiviieteistkümnes. Sei püsis pea kogu sõidu 21. kohal, kuid viimasel ringil lipsas üks konkurent mööda. Nagu selgus, oli see saatuslike tagajärgedega, sest Sei, jaapanlane Tomokazu Kawase ja prantslane Guillaume Berteaux kogusid kõik võrdselt 56 kohapunkti. Eelsõitude parimate tulemuste võrdlus andis eelise jaapanlasele, kes pääses viimasena otse finaali. Sei sai küll õiguse startida lohutussõitu esimesest reast, kuid vahepeal sadama hakanud vihm tõotas tõelist loteriid. Õnneks suutsid kõik esiviisiku mehed külma närvi hoida ning need kohad, mis stardiga sisse võeti, säilisid lõpuni. Sei finišeeris lohutussõidus kolmandana ja teenis seega õiguse finaalsõitudes osaleda. Ühtlasi tähendab see, et eestlased on esindatud kõigi nelja klassi finaalis, mis annab hea šansi ka meeskondlikult kõrge koht teenida.

Finaalide päev Valencias algab kell 8.30 Kesk-Europa aja järgi soojendussõitudega. Eelfinaalidega alustatakse kell 9.45 ning finaalidega kell 13.40.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles