Ferrari ja Renault on vormel-1 sarjas lähedal olulisele võidule

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ferrari vormel-1 tiim tööhoos.
Ferrari vormel-1 tiim tööhoos. Foto: SCANPIX

BBC andmetel on Ferrari ja Renault vormel-1 tiimid väga lähedal sellele, et suruda läbi mootorite arendustööd puudutav parandusettepanek.

Nimelt tahavad mõlemad mootoritootjad, et neil oleks õigus tegeleda jõuallikate arendusega ka järgmise hooaja jooksul. Algselt tahtis Rahvusvaheline Autoliit (FIA), et kõik muutused oleksid deklareeritud juba 28. veebruariks. Ferrari ja Renault leidsid aga reeglitest augu, mille kohaselt antud punkt ei ole piisava täpsusega kinnitatud.

Tänavu selgelt Mercedese jõuallikatele alla jäänud tootjate jaoks tähendaks reeglite lõdvendamine olulist võitu. Mõistagi jäävad endiselt kehtima need praegused reeglid, mille kohaselt on 2014. ja 2015. aasta hooaja vahel arendustööks vabad 92% jõuallika osadest. Iga mootoritootja peab selle hulgast valima 48%, mille kallal nad reaalselt tööle hakkavad. Need 48 protsenti jaotatakse 32ks konkreetseks muudatuseks. Kui aga Ferrari ja Renault' soovile nüüd tõepoolest vastu tullakse, tähendab see, et nimetatud 32 muudatust võib teha kogu hooaja peale, mitte ei pea neid kohe aasta alguses korraga ära kasutama.

Samuti nõuab Renault Red Bulli tiimi kaudu endiselt, et kui võistluskalendrisse jääb jätkuvalt Korea etapp, tuleb tiimidele anda luba ka viienda mootori kasutamiseks. Seda tehes viidatakse reeglite punktile, mille kohaselt peab FIA sellise loa andma, kui kavas on üle 20 etapi. FIA väidab samas, et reeglite kohaselt käib jutt originaalsest võistluskalendrist, mis avaldati juba septembris. Korea etapp lisati aga kavasse alles detsembris ning seega selle kohta antud reegel ei kehti.

 BBC andmetel on kõige tõenäolisem siiski stsenaarium, et Koreas 2015. aastal ei sõideta, hooaeg koosneb 20 etapist ja tiimid võivad kasutada nelja mootorit nagu algselt plaanis oligi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles