Vormel-1 ekspert selgitas, miks Räikkönen tänavu Alonsole alla jäi

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kimi Räikkönen (taustal) jäi tänavusel hooajal meeskonnakaaslase Fernando Alonso varju.
Kimi Räikkönen (taustal) jäi tänavusel hooajal meeskonnakaaslase Fernando Alonso varju. Foto: SCANPIX

Vormel-1 sarjas aastaid tippinsenerina töötanud Gary Anderson selgitas veebilehel Autosport.com avaldatud kolumnis, miks Kimi Räikkönen oli lõppenud hooajal oma tiimikaaslasest Fernando Alonsost niivõrd palju aeglasem.

Kui soomlane kurtis terve hooaja jooksul, et tänavune vormel ei sobi tema sõidustiiliga, siis Alonso suutis Ferrarist märksa rohkem välja pigistada. «Fernandole meeldib õige pisut alajuhitav auto. See on seotud viisiga, kuidas tal on kombeks kurvi pidurdada,» selgitas Anderson. «Ta saab ühtaegu autot roolida ja samal ajal pole ohtu, et tagaosa käest läheks.»

Anderson on sarnaselt paljudele teistele ekspertidele seda meelt, et Alonso üks suurematest trumpidest peitub oskuses võtta viimast ka sellisest autost, mis pole päris tema maitse järgi seadistatud. See peaks hispaanlast aitama uuel hooajal, kui temast saab McLaren-Hondas Jenson Buttoni meeskonnakaaslane.

«Kui McLaren suudab ehitada auto, mis vastab Jensoni soovidele, saab ka Alonso sellega kindlasti hakkama,» sõnas Anderson, kes on vormel-1 sarjas töötanud juba alates 1973. aastast. Brabhami, McLareni, Jordani, Stewarti ja Jaguari tiimides erinevaid ameteid pidanud britt tegutses aastaid telekommentaatorina ning liitus 2014. aastal kõikidelt etappidelt pilti tootva Formule One Managementiga (FOM).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles